Afscheid van de Magic

27 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De wekker staat op half acht, maar iedereen is voor de wekker wakker. Gelukkig geen problemen / herrie van de buren gehad en vandaag vertrekken ze, dus alles is met een sisser afgelopen. Om half negen vertrekken we naar Disney Springs en gaan we voor de laatste keer met de bus naar een Disney Hotel. Vandaag gaan we via Beach & Yacht Club. We hebben een redelijke snelle aansluiting en rond half tien zijn we in het park. Gelijk vooraan in het park hebben een fastpass om met Tinker Bell in Town Square Theater op de foto te gaan. Eerst werden we in een kamer geleid waar we met sterrenstof werden besprenkeld, zodat we naar Tinker Bell konden. Dit is echt weer een voorbeeld van de magie van Disney. Constanze gaat eerst op de foto met Tinker Bell en maak een praatje met haar.

Tinker Bell Town Square Theater Disney Magic Kingdom

Daarna gaan we met het gezin op de foto. Na de foto’s lopen we via Main Street naar Fantasyland, waar Constanze in de rij voor de achtbaan Seven Dwarfs Mine Train gaat. De wachttijd is een uur. Claudia en Ron gebruiken dit uur om in de schaduw een paar ontdekte fouten  in de voorgaande teksten te wijzigen en om de foto’s van de afgelopen dagen een naam te geven in het reisblog. Een klein uurtje later krijgt Claudia een appje dat Constanze zo het karretje in gaat. Ron en Claudia lopen naar de uitgang om haar op te wachten. We hebben dan nog 20 minuten voordat onze volgende fastpass verloopt. Het blijkt dat de Seven Dwarfs Mine Train een rustige achtbaan is en Ron had makkelijk meegekund. Maar ja dan moeten ze weer een uur in de rij. Met z’n drieën gaan we in The Many Adventures of Winnie the Pooh een ritje in een honingpot die onderweg hopt zoals tijgertje en in de storm schut.

The Many Adventures of Winnie The Pooh Disney Magic Kingdom

Een leuk en vrolijk ritje door het verhaal van Winnie the Pooh. Naast de uitgang kan je op de foto met Winnie en zijn vrienden. Als we in de rij gaan is alleen Winnie er. Maar één gezin voor ons wordt er weer gewisseld van figuren en we hebben geluk Winnie the Pooh en Tiger komen terug naar het fotopunt. Dat scheelt weer een keer in de rij staan, want Constanze wilde heel graag met Tiger op de foto. Na diverse knuffels worden de foto’s gemaakt. Het was de 20 minuten wachten meer dan waard. We hebben een fastpass voor Peter Pan, maar deze is om 17.00 uur en het is nu 11.30 uur. We besluiten de gewone rij te nemen met een wachttijd van 40 minuten. We staan koel binnen en er is van alles te zien en te doen tijdens het wachten.  De attractie zelf is ook heel mooi in een soort zwevend bootje zweef je boven London en Neverland en zie je het verhaal van Peter Pan.

Peter Pan's Flight Disney Magic Kingdom

Als we eruit zijn besluiten we een broodje te eten en te kijken wat we nog willen doen. Alle attracties hebben we gehad. Het blijkt dat we alleen nog maar de middag parade willen zien en die is pas om 15.00 uur over 2 uur. We besluiten een rondje om het park te maken met de Disney world railway. We stappen uit op Main street station. Daar gaan we met Stitch op de foto en daarna strijken we neer op de veranda van Town Sqaure Theater op de schommelstoelen. Op den duur zien we aan de overkant bij City Hall dat je op de foto kan met Sneeuwwitje. Constanze heeft geen zin, dus gaan Ron en Claudia samen met Sneeuwwitje op de foto. Constanze kijkt nog even bij de fastpassen en ziet dat ze over 30 minuten met Mickey op de foto kan in Town Sqaure Theater.  Als Constanze naar Mickey gaat komt er een fotograaf naar Ron en Claudia of we misschien op de foto willen . Dat willen we wel. Constanze geniet ook bij Mickey deze blijkt te kunnen praten en heeft een gesprekje met Constanze.

Mickey Mouse Town Square Theater Disney Magic Kingdom

Als Constanze weer naar buiten komt is het tijd voor de parade. Helaas precies om 3 uur zien we een bliksem schicht. Waar we al bang voor waren gebeurt: de parade wordt voorlopig uitgesteld. We besluiten tot 15.45 uur te wachten, maar helaas dan is ook nog niet bekend of en wanneer de parade door gaat. We besluiten weg te gaan en de bus van naar Springs van 4 uur te nemen. Ook deze bus is weer eens 20 minuten te laat. Op weg naar huis maken we nog een stop bij Publix, Constanze wil daar iets kopen. Claudia blijf in de auto. Rond  5 uur zijn we thuis. Er wordt even afgekoeld in het zwembad en daarna gaat Claudia eten koken. Constanze maakt nog de laatste pagina’s van haar scrapbook af. We genieten van de CousCous. Ron en Claudia gaan na het eten nog even naar de juwelier om hun nieuwe trouw  ringen op te halen. Ron zijn trouwring is al een aantal jaren kapot en aangezien morgen onze 21 jarige huwelijksdag is wilden we hier nieuwe ringen aanschaffen. Bij thuiskomst heeft Constanze een verrassing:  in Nederland is het namelijk al 28 september en Constanze heeft voor ons taart gekocht. Een mooie met een roos boven op.

Taart voor onze trouwdag in Nederland is het al 28/9

De helft eten we vandaag op en de andere helft is voor morgen. We genieten van het lekkere gebak. Claudia pakt de koffers voor zover dat mogelijk is. We kijken nog wat tv en gaan dan naar bed.