Helikopter vlucht

25 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Rond half 10 zijn Ron en Claudia na een korte nacht wakker. Claudia start met het reisverslag van vrijdag en Ron zet koffie en thee. Als dit klaar is gaan Ron en Claudia dit aan het zwembad opdrinken, zodat Constanze niet wakker wordt. Net asl Ron en Claudia in het zwembad willen gaan roept de buurvrouw Claudia bij haar. Zij vond vervelend dat wij s ’nachts geklaagd hadden en zo het feestje verpest hadden. Het gesprek kwam er op neer dat zij een hoop geld betaald hadden voor dit weekend tot dinsdag en dat zij het recht hebben om iedere avond zoveel herrie te maken als ze willen en dat wij dat maar moeten slikken. Claudia doet nog het voorstel om tot 1 uur te feesten en dan binnen vederr te gaan, maar nee zij hebben het recht te doen we ze wil al is dat tot diep in de nacht ze hebben niet voor niks een huis met zwembad met verlichting. Claudia en Ron gaan zwemmen en overleggen in het zwembad wat ze zullen doen. Ze besluiten het management bedrijf te bellen en hun in te lichten. Ron pakt de map van het huis erbij of daar extra informatie in staat het blijkt dat onze villa’s tot een community behoren en dat er tussen 22.00 en 8.00 uur geen herrie mag worden gemaakt, omdat hier zowel mensen wonen als mensen vakantie houden. Helaas is het management bedrijf niet bereikbaar en we spreken het antwoord apparaat in. Constanze is ondertussen ook wakker dus we besluiten iets te eten en dan naar een helikopter landingsplaats te gaan om te informeren voor een vlucht. Het blijkt dat Ron en Constanze direct de vlucht kunnen maken en we besluiten dit te doen.

Helikopter vlucht

Claudia gaat niet mee en maakt foto’s vanaf de grond. Ron en Constanze worden eerst gewogen om te zien of het niet te zwaar is voor de vlucht. Daarna gaan ze naar de helikopter en krijgen koptelefoons op om zo met de piloot te kunnen spreken. Als iedereen vastzit en de deuren gesloten zijn gaan ze de lucht in en zijn al snel uit zicht.

Helikopter vluchtHelikopter vlucht

Vanuit de lucht zien ze het gebied waar onze villa staat en zien ze de grote gebouwen van Disney. Ze hebben maar een kort rondje geboekt en zijn redelijk snel weer terug. Ze landen weer veilig op de grond. Ron die vliegen niks vindt heeft genoten van deze vlucht. Constanze heeft ook genoten en hele mooie foto’s gemaakt onderweg. Na de vlucht gaan we door naar de Wal Mart waar we de laatste boodschappen van deze vakantie doen. Er worden ook nog een paar T-shirts gekocht. Als we alles hebben rekenen we af en gaan weer naar de villa. De boodschappen ruimen we op en daarna maakt Claudia lunch: broodje hotdog en de tortelini die over is van gisteren. Na het eten laadt Claudia de foto’s van diverse camera’s in de computer en kijkt samen met Ron en Constanze welke weg kunnen.  Om 3 uur gaat Ron zwemmen en Claudia en Constanze downloaden de foto’s die genomen zijn door Disney fotograven. Als de download is opgestart, nemen ook Ron en Claudia een duik in het zwembad. We genieten van het heerlijk weer en temperatuur. Na een uurtje gaan we weer naar binnen, omdat de lucht donker wordt en het dreigt te gaan regenen. Als we omgekleed zijn pakt Claudia de download bestanden uit en Constanze zoekt de foto’s uit die zij wil laten afdrukken voor het scrapbook. Om 6 uur worden de geselecteerde foto’s via de computer naar CVS Pharmacy gestuurd en kunnen een uur   later opgehaald worden. Claudia maakt lasagne klaar en we smullen daar heerlijk van. Om 7 uur gaan we op weg naar Downtown Kissimmee. Op weg daarheen stoppen we bij een gift shop omdat Constanze daar nog wil kijken voor een T-shirt. Constanze kan niet slagen en we besluiten verder te gaan. Een stuk verder op zit de Dollar Tree waar Constanze 2 vellen blauw karton koopt voor haar plakboek. De volgende stop is bij CVS voor het ophalen van de foto’s. Daarna rijden we door naar Downtown Kissimmee. Het is dan al donker en het is rond 8 uur. We rijden door Downtown Kissimmee maar kunnen het oude trein station niet vinden. We besluiten terug naar de villa te rijden. Ron 9 uur zijn we weer in de villa. Constanze gaat met haar scrapbook aan de slag en Ron helpt haar met het knippen van de foto’s. Claudia stort zich op het reisverslag wat nu bijna 3 dagen achter loopt. We kijken nog wat TV en hopen dat de buren het niet op de spits drijven. Rond 12 uur liggen we in bed.

1. Riet van loon.:
    26 september 2016
    .jullie verslag gelezen , niet vriendelijk van je buren heel
    asociaal maarja nog maar een paar dagen.
    Ik heb van de kerk een prachtig bloemstuk gekregen,daar was ik
    wel blij mee.Ik ga eten tot morgen Mam.