Old Town Kissimmee

26 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Even voor de wekker van  7.30 uur waren Ron en Claudia al wakker. Constanze wordt gewekt door de wekker. Na het ontbijt vertrekken we een uur later naar Disney Springs. Met de bus gaan we naar Old Key West, waar we overstappen op de bus naar Magic Kingdom. Helaas heeft de bus in Old Key West 5 halte plaatsen wat veel tijd in neemt. Rond tien uur zijn we binnen in Magic Kingdom. We gaan gelijk door naar Tomorrowland, omdat onze fastpass  voor Buzz Lightyears Space Ranger Spin al is ingegaan.

Buzz Lightyaer's Space Ranger Spin Disney Magic Kingdom

Dit is weer een attractie waarin je op targets moet schieten. Claudia is hier super goed in. Nog voordat we echt binnen zijn heeft ze tijdens het wachten al heel veel punten gescoord. Ron heeft geen idee hoe het gaat en besluit zich op het foto graveren te storten. Constanze is ook heel fanatiek maar dan ook met de knop om het karretje te laten spinnen. Claudia heeft bij de uitgang een score van 181600, Ron 6200 en Constanze heeft 42800. De Carousel of Progress doet het weer en we kunnen er gelijk in. Hierin draait de zaal met  het publiek rond een podium. Het eerste podium vindt plaats in begin 1900 met de gaslamp, koude kast, water pomp en oven op kolen of hout. De volgende stop is 1930 er is elektriciteit, telefonie en de koelkast en oven zijn verder ontwikkeld. Daarna gaan we naar 1960 en als laatste in het nu met de virtuele spellen en voice activerende apperatuur.

Carousel of Progress Disney Magic Kingdom

Een mooi overzicht van wat er in 100 jaar is veranderd in het huishouden. We hebben nog 20 minuten tot de volgende fastpass. We hoeven in Tomorrowland alleen nog de Speedway te doen de wacht tijd is 20 minuten dus dat komt mooi uit. Constanze gaat alleen in de racewagen en Ron en Claudia gaan samen. Claudia achter het stuur zodat Ron foto’s kan maken. In deze race auto kun je gas geven en sturen, maar je kunt niet uit je baan. Claudia zorgt dat ze bij het vertrek een groot gat heeft, maar helaas halver wegen zit ze al achter de voorganger. Constanze roept achter haar dat ze gas moet geven, maar dat kan niet, dan maar op een slakke gangentje terug naar de pits.

Tomorrowland Speedway Disney Magic Kingdom

We verlaten Tomorrowland en gaan naar adventureland voor Jungle Cruise, door de fastpass zijn we snel aan de beurt. Met een boot maak je een vaartocht door de jungle met allemaal nagemaakte jungle dieren. Altijd leuk en de kapitein maakt het ook nog eens spannend. 20 minuten later kunnen we in Pirates of the Caribbean. Omdat dit heel kort bij is besluiten we in de schaduw een broodje te eten en te wachten tot het tijd is voor onze 3e fastpass. Bij de ingang laten we nog een familie foto maken en daarna gaan we in de rij voor het volgende avontuur. Met bootjes vaar je door het verhaal van Jack Sparrow. Op eens komen we in een pik donkere gang en dan maakt de boot een val naar beneden. Claudia wist dat dit zou komen, ondanks dat ze dit doodeng vindt wilde ze toch mee. Ron die in het midden zat heeft 2 blauwe plekken op zijn benen, want ook Constanze schrok zich een hoedje en heeft Ron geknepen in zijn been.

Pirates of the Caribbean Disney Magic Kingdom

Omdat we hier nu ook alles gedaan hebben besluiten we met de trein van Frontierland naar Fantasyland te reizen. Helaas alsl de trein het station binnen rijdt wordt er omgeroepen dat de trein voorlopig niet zal rijden wegens de onweer die mijlen ver weg is. We besluiten dan maar te gaan lopen. Constanze wil graag in de achtbaan Seven Dwarfs Mine Train, maar ook deze is dicht wegens de onweer. Constanze neemt als eerste plaats in de wachtrij zodra de achtbaan weer gaat rijden zij gelijk naar binnen kan. 2 uur later is het gaan regenen en het ziet er naar uit dat het voorlopig niet meer droog wordt en dat de achtbaan het ook niet zal gaan doen. We besluiten het park te verlaten en met de monorail naar Epcot te gaan, omdat Constanze daar nog een strech a coin wil maken.

Monorail door Epcot

Vanuit Magic Kingdom nemen we de monorail naar de parkeerplaats en transportations centrum. Daar stappen we over op de monorail naar Epcot. Constanze vraagt of het mogelijjk is om voorin bij de chauffeur te zitten, maar dit mag niet meer. In Epcot gaan Claudia en Constanze zonder rugzak naar binnen om sneller door de controle te zijn. Binnen vragen ze waar ze een strech a coin kunnen vinden van de bol van Epcot. We worden naar de grote winkel gestuurd. Constanze gaat naar de winkel en Claudia besluit naar guest service te gaan. Claudia krijgt daar een boekwerk waar alle automaten in staan op alle parken. De coin die Constanze wil hebben is inderdaad in de grote winkel. Constanze heeft hem ook al gevonden, maar heeft ook een andere gezien. Deze wordt ook nog gemaakt en dan gaan ze snel terug naar Ron. Helaas moeten we toch door de tassen controle om met de monorail terug te kunnen. Ron wordt er ook nog eens uitgepikt voor een extra controle. Met de monorail gaan we terug naar transportations center, waar we overstappen op de monorail die bij de hotels stopt. We stappen bij hotel Contemporary uit de monorail die stopt midden in het hotel. Constanze ziet in de hotel hal een strech a coin van de monorail we lopen wat door de winkels in de hal. Met de roltrap gaan we naar de lobby en dan naar het busstation. De bus zou na 3 minuten komen dit wordt helaas 30 minuten. Intussen is het 6 uur, maar we besluiten toch langs old Town Kissimmee te gaan.

Old Town Kissimmee

Het terrein wordt opgeknapt, maar toch is het wel leuk om langs de winkels te struinen in oude stijl. We zien wel een paar mooie dingen maar daar is helaas ook de prijs naar. We genieten van een paar eekhoorns die met elkaar aan het spelen zijn. Als we de winkelstraat door gelopen zijn gaan we met de auto terug naar onze villa. Claudia en Constanze maken het avond eten klaar. Rond 8 uur gaan we naar Denny’s voor een ijsje. Claudia en Ron nemen een Sunday en Constanze neemt een Oreo milkshake. Op de terug weg worden er nog dollars gepind door Constanze in de drive thru bank op de hoek van de straat. De rest van de avond stort Constanze zich op haar scrapbook en Claudia en Ron kijken TV.

1. Riet van loon.:
    28 september 2016
    Lieverds Claudia en Ron van harte gefeliciteerd met jullie
    trouwdag maak er wat moois van.
    Wat hebben jullie weer een drukke dag gehad en Constanze heb
    weer veel beleefd.Gisteren hebben we geen internet gehad.
    Anja is aan het strijken.Heel veel groetjes Mam.