La Nouba Circus de Soleil

28 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag geen wekker, maar iedereen is op tijd wakker. Ron neemt een duik in het zwembad en Claudia ruimt nog wat op. Bij het ontbijt komen de cadeautjes op tafel. Van Constanze krijgen we een ontbijtbord met een dolfijn erop en een bijpassend borrelglaasje voor in het vitrine kastje. Claudia krijgt van Ron een kettinkje met 3 dolfijnen in verschillen kleuren goud. Omgekeerd kreeg Ron een horloge met de silhouet van Mickey Mouse. Rond half 10 gaan we naar Typhoon Lagoon om een laatste rondje te zwemmen. Nadat we onze spullen op een strandstoel hebben gelegd met de kluis eraan bevestigd kunnen we gaan zwemmen. We starten in Castaway Creek tot we achter in het park zijn. Constanze heeft namelijk gezien dat er ook glijbanen zijn waar je met een duo band in kan. Ron en Constanze gaan de Crush ‘n’ Gusher in.

Crush 'n' Gusher Disney Typhoon Lagoon

Claudia wacht ze onder aan de glijbaan op om foto’s te maken. Daarna gaat Constanze nog een keer alleen. Ron en Claudia wachten haar op in het badje ernaast. Daarna lopen we naar de andere glijbanen, Constanze wil wel een keer in Humunga Kowabunga een glijbaan die steil naar beneden gaat. Dood eng, maar Constanze vindt het super leuk. Daarna gaan Ron en Constanze van de Mayday Falls een lange glijbaan met een 1 persoons band. Ze hebben geluk, nadat ze beneden zijn wordt de glijbaan stil gelegd, omdat iemand zijn zonnebril is verloren in het bad aan het eind van de glijbaan. We besluiten nog een laatste keer een rondje te doen in de Gastaway Creek en dan verlaten we de Disney parken echt.

Castaway Creek Disney Typhoon Lagoon

Op de terugweg rijden we via Celebration om te zien of daar een mooie locatie is voor het maken van een foto. We kunnen niks vinden en besluiten naar CVS Pharmacy te rijden om de fotos van Constanze op te halen. Rond half 2 zijn we weer in de Villa. Constanze maakt pannenkoeken klaar voor haar en Ron als lunch, Claudia warmt een restant rijst met beef Shanghai op. Omdat we morgen weer naar Nederland gaan worden de restjes op gegeten. Claudia pakt de gisteren gewassen kleding in en  samen met Ron gaat ze de villa door om te zien wat al ingepakt kan worden. Constanze verwerkt de vandaag opgehaalde foto’s in haar scrapbook. Rond half vier houden we een break  en genieten we van koffie/thee en taart. Daarna maakt iedereen zich klaar om naar Disney Springs te gaan om onze trouwdag te vieren. We gingen alle drie in de zelfde stijl. Korte spijkerjeans, witte blouse/polo/T-shirt en bootschoenen. Ron en Claudia hebben besloten om foto’s te maken op Disney Springs aan het water. Langs het meer vinden we een mooie plek, waar Constanze een aantal foto’s maakt. Daarna lopen we nog even een stukje over Disney Springs. Halve wegen komen we een Disney fotograaf tegen en laten foto’s maken. Als we vertellen dat het onze trouwdag is wijst ze ons door naar de fotostudio verderop waar we een foto reportage kunnen laten maken die geheel gratis is omdat we de foto pass hebben. We hoefden  maar even te wachten en toen ging de fotograaf met ons aan de slag en  het is een super mooie serie foto’s geworden.

Fotosessie Disney Springs  Fotosessie Disney Springs

Op het eind is Constanze er ook nog bijgekomen. Het is dan kwart over vijf tijd om richting het theater te gaan voor de circus de soleil voorstelling La Nouba. Rond half zes waren we binnen en een kwartier later werden we al geëntertaind door 2 clowns die het publiek erbij betrokken. Zo ging het laatste kwartiertje wachten heel snel. De voorstelling was prachtig er was zoveel te zien. Constanze kon het nog niet en wist niet wat ze kon verwachten. Maar ze heeft adembenemend zitten kijken.

La Nouba Circus de Soleil

Anderhalf uur later was de voorstelling voorbij. We hebben genoten van deze laatste dag in Orlando. In de villa wordt er nog wat gerommeld en ingepakt. Rond 11 uur ligt iedereen in bed.