Disney Typhoon Lagoon

24 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Helaas worden we rond half negen door het gegil van de kinderen  2 huizen verder gewekt. Ron gaat eruit en drinkt een mok koffie bij het zwembad en duikt in de roddelbladen van Nederland. Rond half 11 zijn ook Claudia en Constanze wakker. Er wordt een was gewassen. Iedereen rommelt de ochtend een beetje aan en er worden een paar baantjes getrokken. Na de lunch pakken we onze zwemspullen bijeen om naar Typhoon Lagoon te gaan. Een waterpark gebaseerd op een eiland na een heftige storm. Nadat we onze spullen op een lege stoel hebben gelegd gaan we eerst dobberen in een band op de Castaway Creek.

Castaway Creek Disney Typhoon Lagoon

Halve wegen verlaten we de Creek om naar de glijbanen te gaan. Ron en Constanze gaan eerst van de Storm Slides. Claudia ontdekt de family raft Gangplank Falls. Claudia kijkt eerst de kat uit de boom, maar wil toch wel mee, omdat het niet erg hard en hoog gaat. Onderweg schrik ze af en toe toch wel van de snelheid, waar de anderen om lachen.

Gangplank falls Disney Typhoon LagoonGangplank falls Disney Typhoon Lagoon

Na de raft gaan Ron en Constanze in Mayday Falls een lange wild waterbaan waar je met een band vanaf gaat. Claudia wacht ze onderaan op. Tijdens het naar boven lopen hebben ze gezien dat de glijbaan ernaast ook met een band niet zo hard gaat en dat dit ook wel iets voor Claudia is. Met zijn drieën gaan we de Keelhaul Falls af in een band. Ron en Constanze gaan gewoon met hun neus naar voren naar beneden, maar helaas Claudia draait halver wegen en komt de rest achterste voren naar beneden wat toch wel eng is. Via de kinder glijbanen lopen we weer naar Castaway Creek waar we lekker ontspannen dobberen. Daar het al 4 uur is wordt het wat rustiger in het park.  Als we helemaal rond zijn gaan we nog even in Typhoon Lagoon Surf Pool een golf slag bad met mega hoge golven. Niet achter elkaar, maar om de paar minuten 1. De golven zijn zeer krachtig dat we alle drie in het ondiepe water omver geworpen worden.

Typhoon Lagoon surf pool

Na een aantal golven hebben we er genoeg van en besluiten te gaan douchen, voordat de gehele meute naar de douches gaan. Na het douchen lopen we nog even door de winkel en Constanze ziet een strets a coin die ze graag wil hebben.  Gelukkig heeft Ron zijn portemonnee mee al moest er wel gewisseld worden. Het is dan bijna 5 uur en tijd om naar huis te gaan. Claudia maakt tortelini  waarvan ze dacht dat het saus was blijkt ook tortiline te zijn met saus voor 1 persoon. Dan maar Tortilinie met ketchup. Er wordt  gelukkig goed gegeten. Om half acht gaan we naar Disney Springs het uitgaans gebied van Disney. Het is erg gezellig en druk. Het vinden van een parkeerplek is al een uitdaging. De boulevard is mooi verlicht en overal treden artiesten of bandjes op. We gaan World of Disney in een hele grote Disney winkel waarvan gezegd wordt dat alles wat in de parken te koop is hier ook gekocht kan worden.

World of Disney, Disney Springs

Constanze koopt een Disney Pandora bedel voor aan haar armband. Je kijkt je ogen uit. Tegenover de winkel zit ook een lego winkel ook daar is het een gekkenhuis. We wandelen door de winkel en lopen dan via de andere kant weer naar de auto. Ron 10 uur zijn we weer in de villa. We kijken wat TV tot 12 uur. Als we naar bed gaan, gaat helaas bij onze nieuwe buren een feestje los. Rond half 1 vraag Claudia aan de buren of het wat zachter kan, de muziek gaat uit, maar ze blijven buiten en hard praten. Om kwart voor 2 is Claudia het zat en gaat weer naar de buren met het verzoek om het feestje binnen verder te vieren, zodat wij konden slapen. Dit had gelukkig effect. De gehele groep ging na wat gemopper naar binnen en het werd rustig. Maar voor Ron en Claudia hielp het niet zij hebben nog lang wakker gelegen.