Disney Animal Kingdom

23 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De wekker ging om half acht. Claudia plaatst nog het dag verslag van gisteren, Ron en Constanze maken het ontbijt. Na het ontbijt om kwart over acht vertrekken we richting Disney Springs. Aan het eind van de Westside rijden we door de drive thru bank. Vanuit je auto kan je dan geld pinnen. Na het in drukken van de vele knopjes ontvangen we ons geld. Zodra Ron het geld in zijn handen heeft rijdt hij weg. Claudia en Constanze roepen dat hij de transactie nog niet heeft afgesloten, dus in zijn achteruit terug. Constanze sluit de transactie af. Rond kwart voor negen zijn we op Disney Springs. We hebben weer in de Orange garage geparkeerd en lopen naar het busstation. Er staan al bussen, dus die besluiten we te nemen en dan zien we wel waar we uitkomen. De bus van Boardwalk rijdt net voor ons weg, dan maar de bus naar Beach & Yacht club. Dit ligt aan de overkant van Boardwalk. Als we na een kleine 10 minuten uitstappen, komt de bus naar Animal Kingdom een paar minuutjes later. Een mooie snelle verbinding. Het is dan nog 10 minuten rijden naar Animal Kingdom, Bij de tassen controle is Claudia er heel snel doorheen, omdat zij naar de zijkant is geleid hierdoor is ze wel Ron en Constanze kwijt geraakt.  Als ze al een tijdje binnen is en Ron en Constanze maar niet ziet stuurt ze Constanze een Appje.  Zij staan na de tassen controle op Claudia te wachten, maar die is al binnen. Redelijk snel hebben zij elkaar gevonden en kan het ontdekken van dit park beginnen. Constanze heeft een fastpass voor Expedition Everest. Een achtbaan door de nagemaakte Mount Everest. Deze achtbaan is gedeeltelijk in het donker en gaat ook een stuk achteruit. Constanze besluit niet haar fastpass te gebruiken, maar gebruik te maken van de single rij. Uit ervaring weet ze dat dit veel sneller gaat. Ze kan al in het 2e karretje mee.

Expedition Everest Disney Animal KingdomExpedition Everest Disney Animal Kingdom

Onderweg wordt er een foto gemaakt en hierop is een verstijfde Constanze te zien, maar als ze eruit komt wil ze toch graag nog een keer. En nu zit ze breeduit op de foto te lachen, omdat ze weet wat er komen gaat. In dit gebied zit ook de Maharajah Jungle Trek een wandeling langs tijgers, bizons en door een vogel volière. We besluiten Asia te verlaten en gaan naar Africa. Als eerste gaan we met het oude treintje de Wildlife Express Train naar Rafiki’s Planet Watch. Dit treintje geef je een kijkje achter de schermen van de dierverblijven. Via de apen verblijven lopen we naar het Conservation Station. Hier gaan we op de foto met Rafiki een figuur uit Lion King. Daarna kijken we wat rond en nemen een kijkje bij de operatie kamer, waar op dat moment gezondheidsonderzoek wordt gedaan bij een buidelrat. We blijven hier even staan kijken. Als we het gebouw verlaten besluiten we in de schaduw een broodje te eten aan een picknick tafel. Dan lopen we terug naar de Wildlife Express Train om terug te gaan naar Africa. Daar aangekomen is het bijna tijd om onze fastpass te gebruiken voor de Kilimanjaro Safaris. We mogen door en 10 minuten later zitten we in een grote vrachtwagen jeep die ons door het gebied met dieren rijdt.

Kilimanjaro Safaris Disney Animal Kingdom

De chauffeur stopt elke keer als er ergens een dier gespot wordt zodat iedereen de kans heeft dit te fotograferen. Tijdens de rit schut de truck zo heftig dat het dan niet mogelijk is om foto’s te maken. Als we uit de safari komen kijken we wat rond in de winkeltjes, omdat een klein half uur later Festival of the Lion King begint. We mogen al snel het theater in waar een schitterende show van dans, zang en acrobatiek plaats vindt. Ook komen er 4 prachtige praalwagens binnen. Aan het eind worden zelfs de kinderen erbij betrokken. De show duurt 30 minuten. Na de show is het tijd voor onze laatste fastpass voor Adventurers Outpost om met Mickey en Minnie samen op de foto te gaan. Mickey en Minnie zijn verkleed in safari stijl. We hoeven niet lang te wachten binnen 5 minuten zijn we aan de beurt.

Adventurers Outpost Disney Animal Kingdom

Nadat de foto’s genomen zijn bekijken we de kaart en eten we een broodje en plannen wat we nog willen doen. Claudia wil graag naar de musical Finding Nemo, Constanze wil graag nog in de Mount Everest achtbaan. Voor Finding Nemo boeken we een fastpass voor 4 uur. Dus we hebben nog 1,5 uur de tijd voor andere dingen. Claudia ziet dat er in Dinoland ook een achtbaan is. Constanze wil daar wel in. Als we Dinoland binnen komen gaat Constanze in Primeval Whirl een achtbaan die ook nog eens rond draait.

Primeval whirl Disney Animal Kingdom

Claudia ziet dat je hier ook samen met Pluto en Goofy op de foto kunnen. Er staat een aardige rij dus Claudia besluit alvast in de rij te gaan staan. Met nog 4 gezinnen te gaan komt Constanze uit de achtbaan, wat goed gepland is. Claudia en Constanze gaan samen op de foto. Over een uur is de musical,  genoeg tijd om nog 2 keer de achtbaan Expedition Everest te doen. Constanze gaat hem steeds leuker vinden. Ron en Claudia gaan tijdens het wachten samen op de foto voor de Mount Everest. Met nog 40 minuten te gaan besluiten we voor het theater in de schaduw te gaan zitten. Gelukkig  gaan al snel de deuren open voor de fastpass en die hebben wij . In het theater is het lekker koel, we zoeken een mooie plaats vooraan naast het podium. We genieten van de koelte en hebben een leuk gesprek met een moeder met 4 kinderen uit Orlando. De kinderen laten Ron van alles zien en houden hele gespreken. Zo gaat de tijd snel. De musical is erg mooi met vissen die door mensen op het podium worden bewogen en laten praten en zingen.

Finding Nemo Disney Animal Kingdom

We genieten 40 minuten lang van Finding Nemo. Als de voorstelling afgelopen is besluiten we het park te verlaten en met de bus naar Epcot te gaan. Door de hevige regen van maandag hebben we daar nog het vuurwerk gemist.  Als we bij Epcot aankomen eten we eerst een patatje bij Electric Umbrella. Constanze boekt een fastpass voor het vuurwerk. Constanze wil graag nog een keer in Test Track. Geen probleem hier is toch een single rij die heel snel gaat. Ron en Claudia wachten bij de uitgang en maken gebruik van het gratis internet, om even te lezen wat er in de wereld gebeurt. Al snel komt Constanze uit de attractie. Daarna lopen een rondje World showcase langs alle landen om stempels op te halen op de zelf gemaakte Mickey van Constanze. Ze krijgt vele leuke reacties op haar knutselwerk. Tussendoor vragen Ron en Claudia na waar de fastpass ingang is voor het vuurwerk deze is aan de kant van Future World. Rond 8 uur zijn we de gehele Showcase rond en overleggen wat we in de 2 uur tot het vuurwerk gaan doen. We gaan even rustig op een bankje zitten en genieten van de mooie zonsondergang. We besluiten te kijken of er nog iets te doen is in Future world, maar helaas heel veel attracties zijn al gesloten. Spaceship Earth is nog open dus besluiten we hier nog een keer in te gaan. Daarna gaan we nog een keer op de foto met de mooi verlichte Epcot bal. Daarna besluiten we het laatste uur in de rij voor de fastpass ingang te wachten. We gaan op de grond zitten en drinken en snacken wat. 20 minuten voor het vuurwerk gaat de ingang open. Helaas we dachten dat we hier aan de rand van het water mochten staan, maar helaas we moesten 5 meter naar achteren blijven staan, waardoor we altijd een lantaarnpaal of een vuur korf in ons zicht staan. De volgende keer kunnen we beter op een andere plek langs het water staan. Om 10 uur begint het spektakel Illuminations Reflections of Earth.

Disney Epcot

Een show van muziek, lasers, vuurwerk, water fonteinen en een verlichte wereld bol waarop beelden worden geprojecteerd.  We hebben hiervoor lang gewacht, maar het is zeker de moeite waard. We verlaten het park via de achteruitgang International Gateway. De boot naar Boardwalk vertrekt precies voor onze neus. We besluiten het stuk te gaan lopen en we komen bijna gelijk met de boot aan. Als wij bij het hotel aankomen lopen er nog steeds mensen op de aanlegsteiger. Helaas rijdt ook net de bus voor onze neus weg. 10 Minuten later zou de volgende bus naar Disney Springs komen, maar dit wordt een half uur later. Rond 11 uur zitten we in de bus en een klein half uur later zijn we bij onze auto in de parkeer garage. Om 12 uur zijn we weer terug in de villa. We eten nog een hapje macaroni en koelen nog even af in het zwembad. Rond 1 uur liggen we moe maar voldaan in bed. Morgen geen wekker.