Disney Blizzard Beach

22 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Om 7.30 worden we wakker van gillende buurkinderen 2 huizen verder. Ron gaat zwemmen en koffie drinken buiten terwijl Claudia en Constanze in bed blijven. Om half 10 ziet Ron plots een kleine slang in het zwembad. Hij haalt Claudia er bij en maakt er een foto van voordat ze het dier met een schepnet vangen en weer buiten de tuin kooi vrij laten.

Slang in het zwembad

Als Constanze wakker word eten we samen wat en plannen de dag. We gaan op weg naar Orlando waar Constanze bij scrap your trip een aantal scrapbook vellen heeft besteld. Er zitten erg mooie bij met lego stenen en dolfijnen. Vlak daarbij is een Premium Outlet waar we voor de tweede keer langs gaan. We kopen bij Disney oa: armbanden die als toegang kaart fungeren en die je gebruikt om je fotos te laten opladen. Bij Adidas schoenen voor alle drie en een sweater voor Constanze. Als we langs Hurley lopen ziet ze ook nog olympische Team USA kleding die ze samen met Ron koopt. Omdat het dan wel tijd is om te lunchen doen we dat bij Mac Donalds aan International Drive. Dat is een belevenis! Onder het moto : create your taste is daar alles mogelijk. Een pizza, wraps, pasta of een ander traditioneel artikel van deze hamburger gigant maar dan naar eigen smaak. Je kan wijzigen en toevoegen wat je maar wilt.

Mac Donalds International Drive

Het kost wel iets meer, maar dan heb je ook wat. Het is de enige restaurant ter wereld die dit mogelijk maakt. Ook kun je op de boven etages allerlei games spelen. Hierna tanken we. Dit keer 4 liter voor 1.99 dollar wat bijna gelijk is aan de euro. Door de koers zelfs nog iets gunstiger dus fantastisch. We tanken niet af omdat we de auto niet af getankt te hoeven inleveren. We rijden over de rijksweg terug naar Kissimmee om daar naar Disney’s waterpark Blizzard Beach te gaan. Om 3 uur zijn we omgekleed binnen om tot 5 uur te genieten. Alles is in winterse sferen met kerstmuziek en reggae klanken. We gebruiken weer onze eigen gekochte locker. Als eerste gaan we in een band dobberen op de Cross Country Creek en dan gaan Ron en Constanze in een familie raft Teamboat Springs. Om er te komen moeten ze in een ski Chair lift  naar boven. Omdat er minstens 3 in een band moeten komen er 3 anderen bij ons in de band. Daarna gaan ze nog van een glijbaan Snow Stormers in de vorm van een bockle piste . Daarna gaan we in het golf slag bad Melta way bay waarin je ook in banden mag dobberen op de golven.

Melt away Bay Blizzard Beach

Er word nog rond gedobberd en Constanze gaat van de Runoff Rappids een glijbaan waar je met een band vanaf gaat. Om 5 uur zitten we in de auto om thuis chinees te eten. Onderweg kopen we nog brood, eieren , tortelini en lasagne. Thuis smaakt het  grotendeels uit Nederland mee genomen eten  erg lekker. Wel iets te veel maar dan hebben we morgen ook nog wat.  Als toetje is er watermeloen zonder pitten. Deze word voor de buis gegeten terwijl Constanze weer met haar scrapbook verder gaat.