Disney Hollywood Studio's

21 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De wekker ging om 7.30 uur af. Na het ontbijt zitten we rond 8.30 uur in de auto en gaan op weg naar Disney Springs. We parkeren de auto in de orange garage. Op level 3 kunnen we dicht bij de roltrap parkeren. Niet ver van het busstation. Het is een paar minuten voor 9 uur en vanaf 9 uur gaan hier de bussen vertrekken naar de diverse hotels en resorts. Alle bussen komen diverse malen langs, behalve de bus die wij willen hebben naar hotel boardwalk. Na 45 minuten komt eindelijk de bus. Bij Boardwalk stappen we over op de boot naar de Hollywood studios.

Hollywood Studio's

Rond 10.25 zijn we in het park. Een uur later dan we gehoopt hadden. We gaan gelijk door naar the great movie ride. Onze fastpass was al ingegaan. Binnen hoefde we niet lang te wachten voor we aan de beurt zijn. We zitten voorin naast de chauffeur. Kunnen we goed alles zien. We reizen door de verschillende soorten films en tijden een erg mooie attractie waar ook in geacteerd word. Als we eruit komen lopen we even terug naar de ingang van het park om een tijdschema op te halen. Onderweg gaan we nog op de foto op Hollywood Boulevard en met Pluto het is dan nog 20 minuten voordat de stuntshow begint. We besluiten het stadion in te gaan, we hebben mooie plekken in het midden. We kunnen hier zitten omdat  we een fastpass hebben. De Indiana Jones epic stunt spectacular is een prachtige show met veel special effects. Na de show wil Constanze naar Celebrity Spotlight hier zijn 2 rijen om met figuren op de foto te kunnen. Eerst gaan we naar Olaf dit gaat heel snel. De volgende rij is voor Mickey en Minnie dit duurt een eeuwigheid.  Na lang wachten gaan we met Minnie in een galajurk op de foto.  Daarna moeten we in een kortere rij staan voor Mickey verkleed als tovenaar uit de film Mickey Fantastic. Toen we buiten kwamen kon je op de foto met Knabbel en Babbel. Constanze gaat gelijk in de rij staan en Ron en Claudia gaan in de schaduw een broodje eten. Constanze wordt door beide flink geknuffeld met leuke foto's ten gevolg. Op de computer heeft Constanze een attractie gezien waar je op targats kan schieten , omdat we geen idee hebben welke attractie dit is vragen we het aan een medewerker.  Het blijkt Toy Story Mania te zijn een 4D attractie.  Op weg daarheen komen de groene mannetjes voorbij marcheren. Ook komen we langs Walt Disney: One man's Dream een tentoonstelling over het leven van Walt Disney en zijn parken. We besluiten hier gelijk doorheen te lopen, omdat we het toch al wilden doen. Daarna gaan we 30 minuten in de rij voor Toy Story Mania. Toch lijkt het wachten niet lang, omdat we steeds in beweging zijn.

Toy Story Mania Hollywood Studio's

De attractie zelf is ook heel leuk. Je moet een 3D bril op en je zit iedere keer met 4 op een rij voor een target scherm. Je score wordt op het wagentje bij gehouden na een bepaalde tijd gaan de wagentje verder naar een volgend scherm. Als we eruit komen gaan we op de foto onder de Pixar boog.  Constanze heeft op mensen hun kleding al diverse stickers gezien en paar ervan wil ze graag hebben voor haar plakboek.  De stickers kan je halen bij Guest service. Vlak ervoor zien we een rij om met Donald en Katrien samen op de foto te kunnen. Ron en Claudia gaan in de rij en Constanze loopt even bij Guest service naar binnen voor de stickers. Ze krijgt er in totaal 53 een hele stapel. De rij  voor Donald en Katrien gaat heel langzaam.  De figuren zijn al 2 keer verwisseld. Sommige mensen zijn zeer sloom met het maken foto's. Het is dan bijna tijd voor de mini musical van Belle en het Beest. Belle kan heel mooi en duidelijk te verstaan zingen.

Belle and the Beast Hollywood Studio's

Als het afgelopen is wachten we tot het stadion leeg is en komen zo niet in de drukte. Op Sunset boulevard gaan we voor Tower of Terror op de foto. Intussen is het 5 uur en besluiten we een hapje te eten bij Rosie's All-American Cafe. We bestellen alle 3 een patatje en een beker ijswater. Het blijkt dat in alle parken van Disney ijswater gratis is. We blijven Hollanders. Na het eten kijken we op de kaart wat we nog willen doen. We besluiten te gaan shoppen.  Constanze koopt oorbellen van zilver in de vorm van Mickey's hoofd. En Claudia koopt een tas die ze naar haar werk kan gebruiken.  Omdat we weer voor 40 dollar gekocht hebben doen we er een rugzak bij met gekleurde Mickey's. Deze is dan namelijk een stuk goedkoper. Om 18.30 uur  begint er nog een sing-along met Frozen dit duurt 30 minuten.We worden op een leuke manier door het verhaal geloodst en regelmatig komen er liedjes uit Frozen voorbij op een scherm met de tekst. Op het eind komen ook Elza en Anna op het podium en zingen we nog 1 keer let it go. Als we eruit komen lopen we gelijk naar het achterste gedeelte van het park voor Fantasmic. Deze show begint om 20.00 uur. Tijdens het wachten praten we met een ouder echtpaar achter ons uit Gouda. De show is weer fantastisch met projecties op een nevel van water, vuurwerk, verlichte boten, muziek, en live artiesten,  30 minuten hebben we adembenemend gekeken.

Fantasmic Hollywood Studio's

Als de show is afgelopen gaat het park ook sluiten.  We lopen naar de uitgang naar de stijger voor de boot. Deze is net weg en het zal zeker 3 boten duren voordat we mee kunnen. We besluiten een bus te pakken eentje waar geen wachtrij is. Het wordt de bus naar France quarter. Het is maar een kort ritje en om de hoek bij Disney Springs. Een paar minuten later komt de bus naar Springs. Om even voor 21.30 uur waren we weer thuis. Claudia maakt nog gauw een bordje pasta en daarna hangen we nog even voor de buis.