Swimming in the rain

20 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag wilden we uitslapen we hadden geen wekker gezet, helaas werden we om 7.30 uur gewekt door de tuinman die het gras rond het huis kwam maaien. Ron gaat gelijk zwemmen en Claudia begint aan het verslag van gisteren. Na het zwemmen komt Ron haar helpen. Het ontbijt wordt een brunch met pannenkoeken gemaakt en gebakken door Constanze.  We spreken af dat we om 3 uur nog even wat boodschappen gaan doen. Tot die tijd kan iedereen doen wat die wil. Ron is druk in de weer met Disney, omdat op Ron’s naam 2 entree tickets staan en Claudia heeft er geen 1. Hierdoor is het niet mogelijk om voor morgen alvast de fastpassen in te plannen. Ron probeert diverse telefoonnummers  maar er wordt niet opgenomen. Wat wel raar is. Claudia gaat online op zoek naar nummers en stelt voor om het nu te bellen inclusief  kerngetal en dit blijkt te werken. Hij komt in de wacht bij Disney. Gelukkig kan de meneer aan de lijn ons helpen en hij maakt het voor ons in orde. Constanze en Claudia bestellen scrap papier online, maar ook dit gaat niet geheel makkelijk. Uit eindelijk lukt het toch alleen moesten we toch 5.98 dollar bezorgkosten betalen terwijl we het donderdag gaan ophalen. Om 1 uur komt er weer een tropische storm over en Ron en Constanze besluiten in de stromende regen te gaan zwemmen. Claudia maakt hier wat foto’s en film van, maar is wel zo slim om haar badpak aan te doen. Binnen 5 minuten is de door en door nat.

Swimming in the rain

Het is kwart over 3 als iedereen klaar is om op pad te gaan. Nog even familie beraad en we kunnen gaan. Constanze wil nog graag naar een  Flea market, maar als eerste gaan we naar Alamo, want toen we gisteren in de auto stapten kregen we de melding dat de banden spanning te laag was. Niet ver van onze villa zit in een hotel een vestiging. Helaas hier konden ze ons niet helpen, maar in Magic Kingdom is een vestiging met garage. We besluiten hier gelijk heen te rijden. Ook hier gaat het niet zonder slag of stoot, veel personeel wat niks aan het doen is en je wordt van de een naar de ander gestuurd. Op eens moeten we de auto inleveren, voor een andere. Als we vragen waarom zegt de meneer dat Ron tegen een andere meneer die bijna geen engels praat, maar wel spaans dat we al geprobeerd hebben de banden op te pompen. Terwijl Ron had gevraagd of hij de banden wilde oppompen voor hem. We werden doorverwezen naar het kantoor. Hier nogmaals uitgelegd wat er aan de hand was en dat we voor dit euvel geen nieuwe auto wilden (deze bevalt on namelijk heel erg goed). Oké geen probleem we konden plaatsnemen en dan wordt het in orde gemaakt. 15 minuten later waren de banden opgepompt en konden we verder. Helaas bij het instappen blijkt er een melding te staan van de accu. We roepen de meneer er weer bij die wilde dat we de auto zouden omruilen. Hij was zeer geagiteerd en zij dat het niks was en dat Ron op een knopje had gedrukt, maar hielp niet om dit van het scherm te krijgen, maar wel mopperen dat Ron de auto op de handrem had gezet. We waren er klaar mee en zijn maar weggereden. Als we ergens  stoppen dan zoeken we wel uit hoe we het scherm weer op de snelheid kunnen zetten. Als we stoppen bij de Pizzahut, omdat we willen kijken wat ze op het menu hebben en of er op bepaalde dagen misschien een buffet is. Lukt het ons om het dashboard weer op de normale stand te krijgen. Helaas de Pizzahut heeft geen buffet en Constanze kan niet echt iets vinden op de kaart en daarnaast zijn de pizza’s zeer duur. Online hadden we een coupon gevonden voor de helft van de prijs als je het gaat afhalen. We besluiten dat te doen vanavond als avond eten. We gaan naar de Flea market waar Constanze sleutelhangers koopt en we kijken nog even verder . Na de Flea market gaan we naar Wal Mart voor de boodschappen en gaan dan naar huis om het eten te bestellen. Helaas de Pizzahut coupon aanbieding kan niet afgehaald worden in de vestigingen om ons heen. Naast de Pizzahut zit een Domino pizza, dan maar daar kijken en zij hebben een mooie aanbieding een large pizza zelf samenstellen voor 7.99 dollar. We besluiten dit te doen en stellen allemaal een pizza samen. Constanze dekt de tafel terwijl Ron en Claudia de pizza ophalen. Als we terug komen begint het hard te regenen, maar Constanze staat al in de garage met de garagedeur open. We kunnen gelijk de garage in rijden en droog uitstappen. We genieten van de pizza en luieren de rest van de avond voor de TV o.a. de film : Baby s day in the parc. Tussen door plannen we alleen nog even de fastpassen van morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade