Legoland

15 september 2016 - Winter Haven, Florida, Verenigde Staten

De wekker maakte ons on 8 uur wakker. Het liefst hadden we wat langer geslapen, maar vandaag staat een leuke dag op het programma. We gaan naar Legoland, in dit park zijn we nog nooit geweest, omdat het pas in 2010 is geopend en wij zijn hier in 2007 voor het laatst geweest. Na het ontbijt pakken we onze spullen en zwemspullen bij elkaar. Legoland heeft namelijk ook een waterpark. Een goed uur later zitten we in de auto. Het is ongeveer een klein uurtje rijden. Even na 10 uur rijden we de parkeerplaats op. De parkeerkosten zijn hier ook aan de hoge kant 17 dollar. Ook hier is weer een veiligheids controle voordat we het park in mogen. Bij het binnen gaan van het park blijkt dat we maar een 1 dags ticket hebben terwijl we een 2 daags ticket gekocht hebben. Dat wordt morgen contact op nemen met ons reisbureau.

Legoland

De ingang is het zelfde als Legoland Duitsland, ook binnen ontdekken we een paar gelijkenissen maar het meeste is toch anders. Constanze heeft al een route uitgestippeld langs de achtbanen. Als we naar de legofabriek gaan is deze gesloten en wordt verbouwd. We lopen via Duploland wat hier erg leuk is voor de kleintjes met veel water. Daarna komen we bij de waterbootjes, waar je elkaar nat kan schieten, we besluiten dit niet te doen. Dan komen we gelukkig bij de eerste achtbaan van de draak. Constanze hoeft niet te wachten en zit er gelijk in met nog 3 anderen. Helaas is de houten achtbaan dicht voor onderhoud. Gelukkig is Adventure wel open en dit is een attractie die we alle 3 wel durven. Hier ga je in een karretje door een tempel waar je op targets moet schieten tijden het rijden. De eerste rit wint Constanze, Claudia snapte niet zo goed wat de bedoeling was en Ron heeft alleen maar foto’s gemaakt. Het is zo rustig dat we nog een keer gaan en gewoon kunnen blijven zitten. Deze ronde is voor Claudia die de smaak te pakken kreeg. We verlaten het gebied via mini land het centrum van het park waar belangrijke steden of gebouwen op schaal met lego zijn gebouwd. Als eerste komen we lang alle episodes van STAR wars. Dan lopen we langs New York met het Vrijheidsbeeld en de wolken krabbers.

Miniland Legoland

Er tegenover ligt Washington DC met het Capitool en ook het witte huis. Er is ook een gedeelte met hoogte punten uit Florida. We herkennen veel dingen, wat erg leuk is. Via Las Vegas verlaten we weer Mini land en gaan richting achtbaan Project X deze hebben ze in Legoland Duitsland ook en Constanze is er gek op. Het is zo rustig in het park dat ze gewoon kan blijven zitten om nog een rondje te gaan. Nu zitten we in een gebied waar ook attracties zijn die Ron en Claudia durven. De lego speedbootjes, Ron en Constanze gaan er in en Claudia maakt foto’s en probeert hun nat te maken door waterbommen te laten ontploffen. We hebben de grootste lol. In de fietsmolen gaan Claudia en Constanze. De molen draait en door te fietsen ga je omhoog of omlaag. Claudia vindt het toch wel hoog maar heeft wel plezier. Vanaf de fietsmolen ziet Constanze al de haven liggen met bootjes. We willen er allerdrie wel in, maar dan allemaal een eigen boot. Aan het eind gaat Ron bijna de aanleg stijger voorbij, maar gelukkig lukt het hem toch om de boot goed aan te leggen. Als we via de rijschool lopen waar een op ware grote Ford auto van legostenen staat gaan we naar de Flying School een achtbaan waar je onder hangt. Constanze vindt dit geweldig. Het is dan bijna 12.15 uur en willen naar de piratenshow gaan. Helaas is deze gecanceld omdat door de storm van gisteren schade op het water is, maar de show om 2 uur gaat wel door. Legoland is gebouwd in het oude Cypress Garden gebied, voor de ouderen onder ons wel bekend van films met de waterskiënde piramide. Aan de water kant licht een hele mooie botanische tuin, met bananen, bloedbananen en worstjes bomen. In het midden staat een Banyan boom een hele bijzondere boom waarbij de takken wortels maken die naar de grond toe groeien en dit worden dan weer stammen waar de takken op rusten.

Cypress Garden Legoland

Wij hadden in Fort Meyers op het terrein van Ford al eens z’n boom bezien. Helaas door de stormschade kunnen we niet de gehele tuin doorlopen. Bij de uitgang besluiten we een op een bankje een broodje te eten. Ron leest daar een bord voor met de mededelingen dat er in het gebied ook wilde krokodillen en slangen kunnen voorkomen en plaagt Constanze hiermee. Het waterpark is helaas gesloten, omdat er ook voor vandaag weer hevige stormbuien voorspeld zijn. Via de oever lopen we naar Haertlake City het gedeelte van lego Friends. Constanze heeft veel lego van deze serie en wil even in de shop kijken. Maar alles is hier veel duurder dan bij ons. Dus er wordt niks gekocht. Wel gaat Constanze met de figuren op de foto. Een stukje verder is de attractie Island in the Sky bij ons bekend als de pagode in de Efteling. We hebben een mooi uitzicht over het meer en kunnen zien hoe groot dit wel niet is en ook het park is vanaf deze hoogte goed te zien. Het is dan kwart over 1 en we lopen via Mini land waar we lang het gebied van NASA lopen en een zien een lift off van de spaceshuttle. Het is erg mooi nagebouwd. We besluiten richting Pirate’s Cove te gaan voor de piraten voorstelling. Helaas mogen we nog niet het stadion in dus besluiten we even op de picknick plek in de schaduw te gaan zitten tot het tijd is. Om 2 uur mogen we naar binnen en om kwart over begint de show die erg mooi en spectaculair is. Veel stunts met waterskiën en leuk toneelspel op de kade. Aan het eind wordt er ook nog een waterskiënde piramide gemaakt.

Pirates Cove Legoland

De show was zeker de moeite waard. Het is dan bijna kwart voor 3 en om 3 uur is nog een show van Friends. Daarvoor maken we nog een foto in Mini Land bij de Orlando Eye een reuzenrad wat we ook in het echt gezien hebben. Daarna gaan we de koele hal in voor de voorstelling. Het is een zang en dans show waar het publiek bij betrokken word. Eigenlijk is het voor de kinderen, maar wij kunnen er toch wel van genieten. Ron en Claudia willen nog even door Mini Land lopen en Constanze gaat liever even de winkeltjes in. We splitsen op en spreken bij de uitgang af. Rond 4 uur verlaten we het park en rijden weer naar de villa. Omdat het zo warm is gaan we lekker afkoelen in het zwembad. Het blijkt dat de buren van 2 villa’s verder ook Nederlanders zijn. Na het zwemmen is het te bewolkt om te zonnen, maar het is ook tijd om te eten. Ron maakt vandaag het eten, omdat Claudia zich niet lekker voelt. Gezamenlijk kijken we tijdens het eten en daarna de film Home Alone 2 en de Parent trap. Het is dan ook 11uur voordat we in bed liggen. Claudia voelt zich dan gelukkig weer beter.