Photo Key

16 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag staat Seaworld op ons programma. De wekker staat op half negen. Maar Claudia en Ron zijn om half acht al wakker. Ron gaat zwemmen en Claudia begint aan het verslag van gisteren. Als de wekker gaat komt ook Constanze uit bed. Claudia en Ron zijn dan al klaar met de tekst van gisteren dus we kunnen gelijk ontbijten. Na het ontbijt maken we alles in orde voor deze dag. Voor vertrek uploaden we de tekst van gisteren. Op weg naar Seaworld maken we een tussen stop bij het villa verhuurbedrijf om het laatste bestelde pakje op te halen. Constanze maakt het gelijk open en helaas ze had een navy blauw T-shirt besteld en kreeg een rood T-shirt met een lelijke opdruk geleverd. Hoe gaan we dit nu weer oplossen. We proberen het alle drie los te laten om toch van de dag te genieten. Als we aankomen bij Seaworld gaan Ron en Constanze gelijk door de controles om kaartjes te reserveren voor de Dolfijnen interactie. Claudia heeft de rugzak met drinken en waardevolle spullen dus die moet in de rij voor de tassen controle. Als Claudia binnen is is het tijdstip voor de dolfijnen bekend. We hebben nog 20 minuten voordat we ons moeten melden.

Seaworld

We gebruiken deze tijd om gezinsfoto’s aan het begin van het park te maken. Vandaag nemen we namelijk voor 35 dollar een photo key waardoor alle foto’s die vandaag genomen worden hierop geplaatst worden. Normaal kost 1 foto al 20 dollar voor een afdruk nu krijgen we alle foto’s digitaal. Het is tijd om ons te melden bij de dolfijnen. Hier moeten we nog 15 minuten wachten en dan zijn we aan de beurt. We wilden graag bij de 2e parasol, omdat we de vorige dagen gezien hadden dat daar veel gedaan werd met de dolfijnen. Helaas zijn de eerste en tweede parasol alleen voor de mensen zie een rond tour hebben geboekt. Dan maar de volgende parasol. We zijn met een groep van acht. Eerst krijgen we wat uitleg en daarna mogen we de 2 dolfijnen aaien en worden er foto’s gemaakt.

Dolphin Encounter Seaworld

Ook leren we een aantal gebaren, zoals zingen en dansen. Helaas wil 1 iemand in de groep graag dat de dolfijnen gaan spetteren. Nu begrijp je het al Iedereen is zeikens nat en deze tuttebel totaal niet. Claudia is tot op haar onderbroek druipend nat en zeer kwaad. Want wij wilde helemaal niet nat gespetterd worden. Constanze wilde nog een foto dat de dolfijn haar hand aanraakt en dit is geen probleem iedereen mag zo op de foto. Na vijf minuten is het alweer voorbij. Bij de uitgang kunnen we de foto’s bekijken het zijn er 35 geworden. We nemen hier een photo key en betalen die met shamu dollars die we hadden gekregen voor het onterecht betaalde parkeergeld. We laten hier ook gelijk de foto’s die aan het begin van het park gemaakt zijn op de key zetten. Daarna doet Constanze alle achtbanen waar een foto gemaakt wordt. Tussen door bezoeken we Pacific Point Preserve, waar de zeeleeuwen zitten. We komen precies als ze worden gevoerd. Een schitterend gezicht en geluid. Als ze niks krijgen zetten ze een keel op van jewelste. Ze knokken met elkaar om elke vis die gegooid worden.

Pacific Point Preserve Seaworld

Er gaan wel 6 emmers vol met vis doorheen. Op het moment dat de laatste vis is gegooid zijn ze ineens allemaal weg. We blijven nog even kijken en gaan dan wee r verder. Omdat de wacht tijd bij een van de achtbanen 20 minuten is besluiten Ron en Claudia de Shark encounter te bezoeken. Hierbij lopen we door een tunnel onder de vissen door. Daarna komen we in een ruimte waar we een aantal foto’s laten maken. Als we weer verder gaan komen we bij een lopende band die ook weer door een glazen tunnel gaat vol met vissen en haaien. Claudia laat bij de uitgang de foto’s op key zetten en Ron gaat kijken of Constanze al uit de achtbaan is. Ze komt er al snel aan. We vertellen Constanze over wat wij zojuist gezien hebben en zij wil dit ook wel zien, dus we gaan met ze drieën nu door de shark encounter. Hierna bezoeken we nog Shamu’s Happy Harbor waar nog een kleine achtbaan is en daarna gaan we richting uitgang, Constanze koopt nog iets in een shop de aankoop is voor ons een geheim. Claudia zoekt op haar telefoon nog even uit of de winkel Kmart in de buurt zit voor het terugbrengen van het verkeerde T-shirt en deze zit gelukkig aan de 192 richting het centrum van Kissimmee. We besluiten daar langs te rijden en gelukkig ze hebben nog een Olympisch T-shirt in het blauw niet helemaal de afbeelding die ze wilde maar het komt er dichtbij. Als we over de 192 terug rijden richting onze villa besluiten we nog een cheeseburger te eten bij McDonalds. Rond 5 uur zijn we terug in onze villa. Het is dan net gaan regenen. Als het stopt met regenen gaat Ron nog even zwemmen en Constanze houdt hem gezelschap. Claudia maakt het eten. Rond half zeven zitten we aan tafel. Na het eten kijken we een film van de chipmuncks en daarna een de film Like Mike. Als deze is afgelopen is het bedtijd. Morgen voor het eerst naar Disney.