Disney Magic Kingdom

17 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

We hadden geen wekker gezet, omdat we toch niet te vroeg naar Disney wilde. Claudia en Ron zijn rond 8 uur wakker. Ron gaat zwemmen en Claudia werkt wat aan het fotoboek. Dit is een hele klus daar er in de eerste 14 dagen maar liefs 1181 foto’s goede foto’s zijn en dan zijn we pas op de helft. Rond 9 uur is ook Constanze wakker. Iedereen rommelt wat in huis. Claudia heeft de computer op internet gezet om de wegwedstrijd van neefje Daniel tijdens de Paralympisch in Rio te volgen. Je krijgt dan de doorkomsten te zien. De eerste doorkomst na 15 km had Daniel een achterstand van 55 sec op 3 koplopers. Daarna werd er heel lang niks doorgegeven. Regelmatig liep iemand van ons langs de computer om te zien of er iets bekend is. Dan ziet Claudia dat Daniel bij 84 km alleen aan kop ligt met een kleine voorsprong. We hebben geen idee hoelang de wedstrijd nog is. Dan kijken ze nog eens en zien dat dit de finish is Daniel blijkt GOUD te hebben gewonnen.

Goud voor Daniel

Een groot gejuich gaat op. Constanze wil graag tante Carola bellen, maar helaas daar krijg ze direct de voicemail, omdat zij al aan de telefoon is. Daarna proberen we het nog en keer en dan lukt het wel. Door dit alles zaten we pas rond 11 uur aan het ontbijt, wat meer een brunch werd met broodje hotdog, roerei met bacon en nog meer lekkere dingen. Constanze heeft voor al dit lekkers gezorgd. Na het eten wordt alles bij elkaar gepakt. En rond half 1 rijden we naar Disney. Daar het park vandaag tot 11 uur open is besluiten we op de parkeerplaats te parkeren. Ook om deze tijd is het nog behoorlijk druk. Met een treintje worden we naar het ticket centrum gebracht, waar wij onze voucher moeten omruilen voor onze tickets. We hadden op internet al gekeken voor een foto pas maar waren er niet uitgekomen. Hier konden we een foto pas aanschaffen voor 169 dollar voor alle parken en voor 30 dagen. We besluiten dit te doen tesamen met een Magic band. Dit is een armband die je iedere keer als er een foto gemaakt wordt laat scannen zodat je niet iedere keer je entree ticket hoeft te pakken met het oog op verliezen. Constanze mag de kleur uitzoeken en hij wordt op haar naam gezet. Het wordt natuurlijk Roze. De vriendelijke mevrouw die ons helpt heeft gelijk de Magic band en Constanze's entree ticket aan elkaar gekoppeld. En verteld ons dat je met deze band nog veel meer kan. Zo kan je de creditcard eraan koppelen (dit doen wij niet) ook kan je Fastpass aanvragen, zodat je niet lang in de rij hoeft te staan. Na deze uitleg gaan we met de monorail naar Magic Kingdom.

Monorail Magic Kingdom

Ook hier is een tassen controle en metaaldetector poortjes. Bij de ingang moeten we onze kaartjes scannen en een vingerafdruk laten scannen. Dit wordt gedaan zodat je de ongebruikte tickets niet aan iemand anders kan geven. Dan zijn we binnen Let de Magic begins. Als eerste gaan we langs City Hall voor hulp bij het installeren van de Disney App. Zodat daar alle foto’s die gemaakt worden op kan. Als dit gelukt is gaan we op pad via Mainstreet waar we gelijk al fotograven zien. We laten diverse foto’s maken met het kasteel op de achtergrond of andere mooie achtergronden. We besluiten achter in het park in het deel Fantasyland te beginnen. Eerst lopen we nog een stukje fout. Er is veel veranderd sinds de laatste keer dat wij hier waren. Dan zien we iets waar de wachttijd minder is dan 10 minuten en besluiten dit te doen. Hier blijk je met Katrien, Minnie, Donald en Goofy op de foto te kunnen. Als eerste kiezen we de lijn voor Katrien en Minnie een goede keuze want ever later is deze lijn heel lang. Constanze gaat met alle figuren alleen op de foto en daarna met z’n drieën. Er worden gerust 5 tot 7 foto’s per figuur geschoten. En deze krijg je allemaal digitaal door de aangeschafte foto pas. Daarna gaan we naar Under the Sea van de kleine zeemeermin. De wachttijd is 20 minuten, geen probleem we staan binnen lekker koel en het loopt vlot door. Het is 1 rits van karretjes in de vorm van een schelp.

Under the sea journey of the Little Mermaid Magic Kingdom

Constanze gaat alleen en Ron en Claudia daarachter samen. Het is erg mooi en overal gebeurt iets of is iets te zien. In een rustig tempo ga je door het verhaal. Als we eruit komen gaan we ernaast naar Tales with Belle. Ook hier is de wachttijd niet zo lang en staan we in de schaduw. We worden als eerste binnen gelaten in de werkplaats van Belle haar vader. Daar is een magische spiegel die veranderd in een deur. Dan worden we ontvangen door mevrouw kast. Een pratende kast die de kinderen vraagt mee te spellen in een klein toneel stukje. Op deze manier krijgen alle kinderen een rol in de show. Daarna gaan we naar de bibliotheek waar we ontvangen worden door Lumiere en daar komt dan ook Belle in het echt. Het toneel stukje wordt opgevoerd en daarna mogen alle kinderen met Belle op de foto. Constanze met haar 18 jaar voelt zich nog altijd kind en gaat ook in de rij staan. Geen probleem ze mag gewoon op de foto. Als we eruit komen besluiten we naar Its a small world te gaan. De wachttijd staat op 20 minuten. We krijgen van een de medewerkers een kaart met het verzoek deze als we aan de beurt zijn aftegeven zodat ze weten hoelang de wachttijd daadwerkelijk is en dit kan worden aangepast. Net op het moment dat we binnen staan begint het te regenen. We zagen de donkere wolken al aankomen. Na 30 minuten waren we aan de beurt. Met bootjes vaar je door rustig door de attractie door verschillende wereld delen waar de gehele tijd het liedje its a small world klinkt. Meestal blijft dit liedje de gehele dag hangen. Als we buiten komen regent het nog licht, maar je werd er niet echt nat van. Constanze wilde graag in Big Tunder Mountain Railroad, maar helaas deze is gesloten voor onderhoud. Het is dan bijna 6 uur dus we kijken op de kaart waar we zullen gaan eten. Dit doen we in het gebied Tomorrowland waar we ook een aantal attracties willen dien. We eten in een hamburger tent genaamd Cosmic Ray’s Starlight Café. We kiezen allemaal een bacon cheeseburger menu. De sla, tomaat en saus moet je zelf op de hamburger doen en je kunt ook een bakje salade maken. We nemen er allemaal een bakje salade bij en genieten van onze maaltijd. Daar in het hele park gratis internet is kijkt Constanze of er al een huldigings foto van Daniel online staat. Maar deze is niet te vinden. Wel een aantal artikelen en deze lezen we gezamenlijk. Intussen begint het al wat te gaan schemeren dus we besluiten een foto te laten maken met het verlichte kasteel op de achtergrond. Juist op het moment dat we klaar zijn met de foto begint het uit het niets keihard te regenen. We rennen gauw onder de overkapping van het restaurant waar we zojuist gegeten hebben. Daar wachten we tot het wat minder regent. Binnen door het restaurant lopen we richting de attractie Transit Authority, het druppelt nog een beetje, maar als gauw stopt het met regenen. Via een rol band gaan we naar boven waar je in een karretje gaat die op een rails 10 meter boven de grond.

Tomorrowland Transit Authority Magic Kingdom

Dit zou het transport van de toekomst zijn en je gaat langs en door een aantal attracties waaronder Space moutain. Constanze wil graag in achtbanen, maar na het zien dat het hier zo donker is en dat je wordt afgeschoten hoeft het niet meer. Wel ziet ze andere attracties en winkels die ze graag wil bezoeken. Als we uit de Transit komen willen Ron en Claudia graag in de Caroussel of Progress. Deze attractie is in 1954 door Walt Disney zelf bedacht voor de wereld tentoonstelling in New York. Hier blijft het publiek zitten en het toneel met mechanische poppen die net echt lijken draait rond. We moeten lang wachten en we hebben al het gevoel dat er iets aan de hand is, want er komen steeds meer mensen van Disney erbij. Ook zijn er een paar flink aan het rennen rond de attractie. En inderdaad er blijkt een stroom storing te zijn en de mensen die in de attractie zitten kunnen er niet uit. Iedereen moet de wachtrijen verlaten. Constanze wil graag naar de shop waar je custom make hoezen voor telefoon, i-pad en dergelijke kan laten maken. Ook kon je hier een Magic band laten maken met je naam. Helaas kon dit niet op de band die je al gekocht had, maar moest je een nieuwe kopen. Deze zou dan 15 dollar duurder zijn alleen voor de naam die erop gezet wordt. Dit vonden we wel erg duur en raar. Het is dan bijna half acht en om 8 uur is er vuurwerk bij het kasteel. We besluiten een stukje Mainstreet te doen met de winkeltjes. Constanze ziet daar een mooi Disney telefoonhoesje met het kasteel en een aantal Disney figuren. Deze wilde ze graag hebben. Als je voor 40 dollar kocht dan kon je een Disney rugzak voor 19 dollar kopen. Claudia wilde graag deze rugzak hebben. Bij de kassa hebben we nagevraagd of je dan 40 dollar in 1 keer moest besteden. Nee, als je de bonnen had van andere aankopen en dit was gezamenlijk meer dan 40 dollar dan kon het ook. We hadden al eerder een kersthanger gekocht en de Magic band dus we zaten er boven. Constanze heeft het hoesje gelijk om haar telefoon gedaan en Claudia laat de rugzak naar de uitgang van het park bezorgen zodat we als we weggaan de aankopen kunnen ophalen, zo hoef je er niet mee te lopen. Het is dan bijna 8 uur dus we gaan een plekje zoeken voor het vuurwerk. We vinden een mooie plek aan de rand van de rotonde voor het kasteel.

Wishes Nighttime Spectacular Magic Kingdom

Het vuurwerk duurt wel 13 minuten en is erg mooi, ook gaat er nog een verlichte Tinkebel door de lucht vanuit de toren naar Tomorrowland. Adem benemend. We besluiten een plekje te zoeken voor de licht parade die om 9 uur is. We vinden een plek met allemaal kinderen voor ons en besluiten hier achter te gaan zitten. Om half negen is er een licht show op het kasteel waar diverse Disney sprookjes voorbij komen. Allemaal geprojecteerd op het kasteel. Waanzinnig mooi. Een kleine 20 minuten later is de lichtjes parade. Een lange stoet van verlichte praalwagens kwamen voorbij. Tussen door verlichte Disney figuren. Er lijkt geen einde aan te komen. We zien zoals: Tinkerbell, Peter Pan, Mickey en Minnie, Belle, Ariel, Assepoester, Sneeuwwitje en de zeven dwergen, Alice in wonderland en als laatste kwam er een wagen met de Amerikaanse vlag voor alle militairen gevolgd door een wagen met een adelaar.

Main Street Electrical Parade Magic Kingdom

Als de parade helemaal voorbij is zijn we op ons gemak richting de uitgang gelopen. Onderweg hebben in de Pandora winkel gekeken naar een Disney bedel. In City Hall hebben ze ons geholpen met het downloaden van de foto’s die gemaakt zijn tijdens de voorstelling van Belle. We moesten nog 1 stop maken om de gekochte spullen op te halen dit kon in Camber of Commerce. Daarna hebben we het park rond 10 uur verlaten en met de ferryboot naar de auto gevaren. Een mooi gezicht om het verlichte park vanaf het water te zien en ook de hotels die rond het meer liggen en allemaal even mooi verlicht zijn. Na 5 minuten varen zijn we aan de overkant vandaar moeten we met treintjes naar onze auto op de parkeerplaats. Nu zijn er 2 treintjes Heroes en Villains. Nu staan wij geparkeerd op Scar maar waar valt die onder. Ron vraagt het aan een aantal mensen maar niemand kan ons helpen of begrijpt ons. Claudia en Constanze besluiten gewoon richting een van de treintjes te lopen en daar te vragen, maar bij de treintjes stond een bord met naar welke parkeerplaats de treintjes reden. We moesten een stuk of 5 treintjes wachten voordat we mee konden. Het duurde allemaal erg lang. Vanaf Disney is het 15 minuten rijden naar onze villa waar we rond 23.15 uur aankomen. We zitten nog vol met alle indrukken, we bekijken de foto’s die gemaakt zijn door de fotograven en rond half 1 nemen we Ron en Claudia nog een duik in het zwembad. Om kwart over 1 lig iedereen in bed. Wat een dag.

Er zijn nu ook video's te zien.