Afscheid van Seaworld

18 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Er is geen wekker gezet gezien het tijdstip waarop we gisteren zijn gaan slapen. Ron is om 8 uur wakker om via de computer Max Verstappen te volgen in de grand prix van Singapore. Maar het lukte niet om op het internet te komen. Claudia heeft dat door en helpt hem slaap dronken. Het lukt allemaal beter als de internet kabel in de computer is gestopt. Claudia zet ook gelijk de hotspot van de computer aan en duikt daarna haar bed weer in. Om half 10 wordt ze weer wakker. Constanze ligt dan nog te slapen. Ron volgt de grand prix via de tablet, zodat Claudia op de computer aan het verslag van gisteren kan werken. Rond 11 uur hebben we ontbeten en is de tekst die dan af is online geplaatst. Rond 12 uur liggen we in het zwemwater van Aqautica. Als eerste hebben we een vrije stoel gezocht om ons stoelkluis aan kunnen bevestigen met onze entree bewijzen en auto sleutel. Daarna hebben we 3 rondjes in de wildwater baan gezwommen. Het is heel erg druk in het water park de trappen naar alle glijbanen staan vol. Daarna gaan we naar de lazy rivier om te dobberen in een band. Constanze en Claudia gaan in een duo band en Ron alleen. Het is erg druk en er zijn veel banden in het water. De dolfijnen laten zich niet bij het glas zien. Ook de 2e rondje geen dolfijn te zien. We maken nog een paar zwemrondjes in de wild waterbaan en daarna gaan we naar het golf slag bad.

Cutback Cove Aquatica

Als de golven ophouden blijven nog even in het ondiepe gedeelte zitten en dan beslissen we te gaan douchen en aankleden. We willen ook nog even naar Seaworld, omdat het vandaag de laatste dag is dat ons ticket geldig is. Ook hier is het heel erg druk. Er wordt veel geklungeld bij de ingang van het parkeer terrein. Veel mensen hebben hun entree of parkeer ticket op hun telefoon staan en dit werkt voor geen meter. Na 10 minuten zijn we eindelijk aan de beurt en nog geen 30 seconden later kunnen we al verder, zo fijn als je een gewoon ticket heb. We volgen niet geheel de parkeer route omdat we dan helemaal achteraan staan. We rijden via de exit weg naar het midden van de parkeerplaats en vinden daar een leeg plekje waar we parkeren. Bij de auto maken we een broodje klaar en deze eten we op terwijl we naar de ingang lopen. We zijn snel binnen en gaan dan eerst naar de dolfijnen, het lukt Ron om nog een paar mooie foto’s te maken ook doordat een paar dolfijnen zich uitsloven met sprongen.

Dolphin Cove Seaworld

Constanze wil nog even onderwater kijken, maar daar is al snel niet veel te zien, omdat er groepen langs het bassin een ontmoeting heeft met de dolfijnen. Claudia wil nog graag een keer met het karretje naar de pinguïns, tot nu toe kon dat alleen maar lopend. Het is lang in de rij staan maar na 40 minuten is het eindelijk zover. Ron raakt een beetje in paniek als hij with or without spin hoort. Maar Claudia had het wel goed begrepen en de juiste kant gekozen. De rustige rit. Deze karretjes gaan op magneten en binnen was het erg mooi gemaakt. Het einde van de rit komen ze bij de pinguïns uit. Omdat we dit al hebben gezien en het er 0 graden is besluiten we gelijk naar de uitgang te gaan. Niemand wil nog iets in het park doen dus gaan we naar de uitgang. Op weg naar huis doen we nog boodschappen bij de Wal Mart en Aldi en daarna gaan we naar de villa. Om half zeven zijn we er. Claudia begint gelijk aan het eten: pasta met hamburgers. Ron en Constanze maken de auto leeg en ruimen de boodschappen op. Tussen door start Claudia een bonte was die Ron na het eten op hangt in de garage. We praten aan tafel een beetje na en daarna gaan we lekker een half uurtje afkoelen in het zwembad. Constanze zoekt de foto’s uit voor haar scrapbook en komt daarna hangen bij ons lekker op de bank en kijken tv. Terwijl het buiten onweert en met bakken uit de hemel komt.