Vliegreis

2 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ging om 5.45 uur de wekker. Gisteren stonden de koffers en handbagage al klaar, alleen de 3 kilo Hollandse kaas moest nog worden ingepakt wij zijn echte Hollanders en kunnen niet zonder kaas.

De koffers thuis

Om 6.45 uur werden we door een super de luxe taxi opgehaald. Deze taxi wordt normaal door directeuren gebruikt. Maar ja wij reizen dan ook met een directeur. Op de achterbank waren maar 2 zitplaatsen met in het midden een bedieningspaneel met heel veel knopjes. Helaas was de kofferbak niet al te groot, waardoor de 2 middelste koffers tussen Constanze en Claudia ‘s voeten moesten. Ondanks de drukte op de weg waren we rond 7.15 uur op het vliegveld. Als eerste inchecken en daarna de bagage wegbrengen. In de rij voor afgifte van de koffers worden we aangesprokken door een stewardess, dat voor de sporters die naar Rio gaan een aparte incheck balie is en dat we niet in de rij hoefden te staan. De verwarring was ontstaan daar dat wij team nl koffers hebben en Constanze had het T-shirt van team nl Rio aan. Ook bij de bagage afgifte werden wij er weer op gewezen. De koffers zaten gelukkig allemaal ruim binnen het toegestane gewicht.  We waren bang dat 1 koffer te zwaar zou zijn waardoor we gisteren nog 1 kilo hebben omgepakt. Na het inchecken zijn we naar de Hema gegaan voor ons ontbijt. Dit hebben wij op ons gemak opgegeten en daarna zijn we door de veiligheids en paspoort controle gegaan. In het taxfree gedeelte wat rond gewandeld en voor Ron een overzicht boek gekocht van de OS Rio voor zijn sport bibliotheek. Daarna naar de gate nog 30 minuten voor boarden. We proberen nog de oma's te bellen, maar beiden zijn er niet. Als we in het vliegtuig zitten krijgen we te horen dat het vliegtuig 20 minuten later zou vertrekken dan gepland. Even schrokken wij met het oog op onze aansluiting, maar toen kwam het goede nieuws we zouden 40 minuten eerder landen dan gepland.  Een zucht van verlichting nu hebben we weer meer tijd bij het overstappen in Atlanta. De eerste vlucht gaat over 6136 km en de vliegtijd is 8 uur en 54 minuten. We vliegen met een Airbus 330-300 en met een maximale snelheid van 855 km per uur. Het gehele vliegtuig is vol met 293 stoelen. Onderweg luisteren wij alle drie muziek en kijken films.  Bij aankomst in Atlanta hebben we 2 uur overstap tijd. We hebben ongeveer een uur nodig gehad voor immigratie en security check. Na het opnieuw inleveren van de koffers gaan we met een soort metro van gate E naar gate A. Deze reed heel hard en had bij iedere gate een halte plaats. Op ons gemak zijn we naar de juiste gate gelopen en hebben daar boodschappen briefje gemaakt voor als we in Orlando naar de supermarkt gaan. Met een kleine vertraging boarden we voor het laatste stukje van onze reis. We vliegen met een Airbus 321-200 naar Orlando. We leggen een afstand van 646 km af in ongeveer 1 uur en 6 met minuten. Rond half zes komen we in Orlando aan met op het eind van de vlucht veel turbulentie. In Nederland is het dan half twaalf en zijn wij 18 uur onderweg.

In het vliegtuig van Atlanta naar Orlando

Ook tijdens deze korte vlucht kunnen we weer muziek en films kijken. Op he vliegveld van Orlando kunnen we zo door naar onze bagage zonder gecontroleerd te worden. Vanaf de gate gaan we met een monorail naar het hoofdgebouw voor onze bagage en het op halen van onze auto. We hadden zoals altijd een kleine auto maatje Kia Rio gehuurd, maar kregen een medium Chrysler 200 mee. Een auto met heel veel luxe en leren bekleding. Vanaf het vliegveld halen wij het adres gegevens van de villa op en doen inkopen bij de Wal-Mart. Daarna rijden we naar onze villa in Kissimmee villa wijk Tuscany. Een mooi huis met 2 badkamers en 3 slaapkamers. De koffers worden uitgepakt en internet verbinding aangemaakt. Moe van deze dag liggen we om 22.30 uur in ons bed. In Nederland is het dan 4.30 wij zijn dan 22 uur wakker.

1. Helene:
    6 september 2016
    Zo, zeer uitgebreid verslag. Veel vakantie plezier en leuke foto's . wordt vervolgd........