Winkelen

3 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Om kwart voor zes waren Ron en Claudia klaar wakker. Tijd om een duik in het zwembad te nemen. Zo heerlijk om ’s morgens vroeg baantjes te trekken. Na 30 minuten zwemmen, gaan we naar binnen om te gaan ontbijten. Tijdens het tafel dekken komt ook Constanze erbij. Na het ontbijt wordt er in huis nog wat opgeruimd en even online gekeken of er mail of reacties zijn. Rond acht uur gaan we op weg om boodschappen te doen en een aantal winkels te bezoeken. Onze eerste stop is bij de Wal-Mart waar de boodschappen die nog ontbraken gekocht werden. Ook wandelen we de gehele winkel door je vindt hier van alles van eten tot elektra en kleding. Daarna gaan we door naar de Florida Mall we rijden helaas de afslag voorbijen hebben dit pas veel later door, dus terug rijden rond 10 uur zijn we in de grootste Mall van Florida. Je vindt hier de gekste en chicste winkels. Bij de M & M store staan we weer versteld van de hoeveelheid M&M’s er zijn.

M & M Store Florida Mall

Vele winkels worden bezocht en doorgelopen. Bij Build-a-Bear wordt er voor het eerst iets gekocht. Voor teddybeer Munchy (deze beer is gekocht in München bij Build-a-Bear) wordt een hoodie met de tekst Florida en een hemdje met te tekst “I love Orlando” gekocht. Bij de Pandora winkel werd Constanze aan het twijfelen gebracht welke bedel zij met betrekking op Florida/Orlando zou kopen. De keuze was zo moeilijk dat zij er nog een nachtje over wil slapen. Intussen is het lunch tijd en gaan we naar het Food Court in het winkelcentrum. Eerst lopen wij lang alle eet tentjes langs en proeven hier en daar lekkere dingen. Het fijne aan een Food Court is dat iedereen kan kiezen wat hij wil van salades bij Greens tot Oriëntaal bij Asian Chao. Je koopt je eten en dan kan je op het plein in het midden plaatsnemen en gezamenlijk eten zonder allemaal hetzelfde te eten.

Food Court Florida Mall

Door het proeven kiezen we voor Oriëntaal eten. Nasi of mie met heerlijk vlees en groente. Na het eten lopen we richting de uitgang van de Mall en gaan op zoek naar de Orlando Premium Outlets aan de Intestate 4. Het is even zoeken maar gelukkig vinden we de Outlet winkels op een mega groot terrein. We hebben maar een klein stuk van het geheel gedaan. Als eerste werd de Under Armour store bezocht, zowel Claudia als Constanze kopen daar een hoodie. Daarna gaan we door naar Calvin Klein, Constanze wil heel graag een T-shirt met CK erop zonder de tekst Calvin Klein. Binnen is het wel te vinden, maar nog altijd erg duur. Bij het weggaan buiten zien we toch een leuk T-shirt in het rek hangen en het past ook nog. Als laatst wordt de Asics store bezocht. Hier kopen Constanze en Ron een paar gym schoenen. Rond kwart voor 4 verlaten we de outlet winkels en gaan richting het villa verhuurbedrijf om ons te laten registeren. Gisteren bij het ophalen van de sleutel was het kantoor al gesloten, vandaar dat we dit nu gaan doen. Bij het verhuurbedrijf staan ook een heleboel folders van bezienswaardigheden, we maken een keuze uit de folders van wat we misschien of zeker gaan doen.  Daarna gaan we terug naar de villa om weer een duik in het zwembad te nemen.

Zwembad villa

Het water voelt even koud aan maar is snel lekker om te zwemen. Daarna nog even lekker op de ligbedden wat lezen en rond 6 uur weer eten. Doordat we tussen de middag warm hadden gegeten is als avondmaaltijd brood met gebakken ei en een hotdog. Na het eten worden de aankopen bekeken en opgeborgen. Ron en Claudia maken nog een wandeling door de wijk en ploffen dan lekker lui op de bank. Om negen uur lag iedereen in bed moe van alle indrukken.

1. Riet van loon.:
    4 september 2016
    Hallo Claudia , Ron en Constanze.

Jullie blog en foto''s gezien en gelezen.

Een mooi huis en zwembad en al lekker gewinkeld.

Carola en Alexandra zijn geweest.Heb ook alles van het vliegveld gezien. Met mij gaat hat wel goed. Morgen weer een katte belletje.

Groetjes van Mam.