Aquatica

9 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

De wekker stond op 8.30 uur, maar iedereen was voor de wekker wakker.  Na het ontbijt maken we ons klaar om naar Aqautica een waterpark van Seaworld te gaan. We besluiten met de auto te gaan, omdat het parkeren hier 15 dollar is en er niet echt een bus in de buurt komt. Rond 10.15 zijn we bij het park helaas mogen de broodjes niet mee naar binnen, dus Constanze en Claudia gaan al naar binnen en Ron legt de broodjes in de auto. Als iedereen binnen is worden de waardevolle spullen in een locker (10 dollar) gedaan. En zoeken we ligstoelen onder een parasol aan Cutback Cove het golfslag bad. Constanze gaat op onderzoek uit en Claudia wacht nog even op Ron bij de ligstoelen. Constanze gaat in de Omaka Rocka een glijbaan met een band. Het park heeft heel veel glijbanen. Als iedereen er is gaan we Loggerhead Lane in een rustige wild waterbaan waarin je met een band kunt dobberen.

Loggerhead Lane Aqautica

Op den duur kan je kiezen om langs het dolfijnen bassin of de vissen te gaan. Wij kiezen de dolfijnen. Via een ruit kijk je het bassin in waar een aantal zwart/witte dolfijnen zwemmen. We proberen een tijdje voor het raam stil te hangen wat wel moeilijk is met het stromende water. Maar toch zien we de dolfijnen voorbij zwemmen. We besluiten nog een rondje te dobberen en dan langs de vissen te gaan. Je gaat dan een grot door met voor de helft een aquarium met vissen, Constanze is er dan al eerder uitgegaan om de Tassie’s Twisters te doen een glijbaan waarvan je met een band afgaat en die halve wege in een soort trechter terecht komt waar je een aantal rondjes maakt voordat je in het midden weer verder gaat. Hierna verlaten we de wildwaterbaan en gaan Ron en Constanze van de Dolphin Plunge een glijbaan die door het bassin van de dolfijnen gaat.

Dolphin Plunge Aquatica

Claudia gaat niet mee die heeft het niet zo op glijbanen en hoogtes. De glijbaan ging zo snel dat Ron en Constanze de dolfijnen niet eens gezien hebben. Gelukkig kan je ook nog aan de andere kant door een raam naar de dolfijnen kijken hier hebben we een paar mooie foto’s gemaakt met de dolfijnen achter ons. We besluiten een rondje door het park te lopen om te zien wat er nog meer is. Zo zien we Roa’s Rapids een wildwaterbaan waar je zwemmend door heen kan. Dit vinden we alle drie leuk en gaan wel 2,5 keer rond, de water baan is erg lang.

Roa's Rapids Aqautica

Daarna lopen we verder door het park. Claudia gaat daarna terug naar de ligstoelen om wat te lezen en Ron en Constanze zijn naar het golfslagbad gegaan. Daarna zijn ze in de Whanau Way gegaan ook weer een glijbaan met een band, door de snelheid ging je een groot gedeelte van de glijbaan achterste voren naar beneden. Daarna verzamelen we allemaal weer bij de ligstoelen we eten en drinken wat en dan doen we weer een rondje. Langs de dolfijnen en zwemmen in de wildwaterbaan. Constanze wilde graag nog van de Taumata racer een snelle glijbaan rechttoe rechtaan, maar deze was dicht. En in de Walhalla wave moest je met twee personen zijn. Ron had niet zoveel zin om nog van een glijbaan te gaan en Claudia durft al helemaal niet. Volgende keer dan maar weer. We besluiten nog een rondje langs de winkels te lopen en zien daar een kluisje die aan een stoel bevestigt kan worden en waar je waarde volle spullen in kan bewaren. We besluiten het te kopen daar we nog wel een aantal keren in een waterpark zullen zijn en zo hoeven we niet iedere keer een kluisje te huren. Het is dan bijna 2 uur en dan worden de dolfijnen getraind. We zien dat de dolfijnen het nog niet erg gewend zijn, want ze reageren niet erg op de commando’s, maar gaande weg gaat het steeds beter.

Dolphin Plunge Aquatica

Aan het eind worden nog een paar sprongen gedaan die we wel zien, maar helaas niet hebben kunnen fotograferen. Het heeft al een paar keer licht geregend en we besluiten om het park te verlaten en gaan ons weer aankleden. Bij de uitgang vult Ron nog een enquête in en krijgt daarvoor een leuke tas. Ron heeft een beetje last van zijn voeten, omdat hij onder zijn voet 2 brandplekken heeft van de hete vloer. Omdat we toch al in de beurt van Disney Springs zijn besluiten we gelijk daarlangs te rijden om de tickets voor Circus du soleil op te halen. Deze zouden vandaag vanaf 11 uur klaar liggen. We besluiten gelijk langs de winkeltjes te lopen. De vorige keer dat we hier waren heette het nog Down Town Disney.

Disney Springs

Nu is het verbouwd en is nog niet helemaal  af. De winkeltjes zijn veel exclusiever gewerden. Er zijn veel eettentje en zelf een bakkerij waar ze lekkernijen maken in de vorm van Mickey en Minnie. We bezoeken de Lego winkel bijna aan het einde van Disney Springs. We zijn het alle drie zat van de hitte het is weer 33 graden en hebben honger. Helaas is de McDonalds hier niet meer, waardoor we besluiten naar de auto terug te lopen en richting huis te rijden. Op de 192 stoppen we bij de eerste beste McDonalds en eten daar. Daarna gaan we naar de villa het is dan al half zes. Constanze werkt nog aan haar scrapbook en Ron en Claudia hangen op de bank. Rond 8 uur gaan Ron en Claudia nog even een paar baantjes zwemmen en daarna nog TV kijken Rond 10 uur ligt iedereen weer in bed.