Busch Gardens

5 september 2016 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Om 7 uur staat de wekker vandaag is het Labor Day een nationale feestdag. Na het ontbijt wordt oma Boomer gebeld, gisteren was dit niet gelukt. Daarna worden de spullen en eten bij elkaar gepakt. Rond 9 uur vertrekken wij naar Tampa wat 67 mile vanaf onze villa ligt. Het is helemaal niet druk op de weg via de tol weg waarvoor we $ 0.75 moeten betalen. Rond half 10 rijden we de parkeerplaats van Busch Gardens op. We schrikken van het parkeertarief $ 20.00. Het is nog niet druk we mogen al naar binnen tot het eerste plein. Om 10 uur wordt het volkslied gespeeld en daarna mogen we verder het park in. Busch Garden is een pretpark gecombineerd met een safaripark. Als eerste gaan we kangoeroes voren wat erg leuk is. Bij Constanze en Claudia eten ze uit de hand.

Constanze voert een kangoeroe Busch Gardens

Daarna lopen verder het park in. Constanze gaat de eerste grote achtbaan in genaamd Sheikra deze achtbaan is 200 feed hoog en duikt 90 graden naar beneden. Het is zo rustig dat Constanze nog een keer gaat. Via de Skyride kabelbaan gaan we over de savanne waar diverse wilde dieren lopen. Constanze gaat dan in achtbaan Montu die 7 keer over de kop gaat en diverse kurkentrekkers heeft. Via de Edge of Africa lopen we langs diverse dieren richting het treinstation van “Nairobi”. Deze trein rijdt over de savanne waar de dieren los rond lopen en zeer dicht bij komen of zelf de spoorbaan oversteken. We zien onder andere: Zebra’s, olifanten, neushoorns, giraffen, antilopen, struisvogels en nog veel meer. In “Congo” verlaten we de trein, zodat Constanze weer in een achtbaan kan. De Kumba gaat 65 mph (zo snel mag je hier op de rijksweg rijden). We bezoeken het tijger verblijf. We zagen zelf een tijger zwemmen.

Zwemmende tijger Busch Gardens

Hier hebben we een tijd staan kijken, omdat ondanks de warmte de tijgers zeer actief waren. We lopen door naar het treinstation in Stanleyville. We nemen de trein verder door de savanne langs de leeuwen. Bij Nairobi stappen we weer uit en wandelen langs de olifanten naar het dierenziekenhuis, wat Ron graag wilde zien. Ron raakt in gesprek met een van de dierenverzorgers over het trainen van dieren. Daarna bekijken we de ok en behandelruimtes. Claudia wilde graag de Motown dans en muziek show zien. Deze was erg goed met vele bekende nummers uit de goede oude tijd. Constanze wilde nog 1 achtbaan doen. Op weg naar de achtbaan hebben eerst nog een wassen beeldje gemaakt van een kangoeroe. Vlak voor de achtbaan zag Claudia een show genaamd Iceploration een show met kunstschaatsers, dieren en acrobaten. Ron en Constanze gaan door naar de snelste achtbaan van het park de Cheetah Hunt. Maar doordat het is gaan regen wordt de achtbaan stilgelegd. Ron en Constanze besluiten dan ook maar naar de IJs show te gaan en genieten net zoals Claudia van alles wat op het podium gebeurt. Als we naar buiten komen heeft het flink geregend. Constanze gaat opnieuw proberen of ze toch nog de Cheetah Hunt kan doen.

Achtbaan Cheetah Hunt Busch Gardens

Ron en Claudia wachten op haar en bekijken gelijk wat spullen in de shop. We kopen een sleutelhanger voor in de kerstboom en laten 3 T-shirts apart leggen voor Constanze. Nadat Constanze uit de achtbaan komt past ze de T-shirts en kiest er 1 uit. Als bij afrekenen blijkt dat er 70% korting vanaf gaat dus kiest Ron ook nog een T-shirt uit. Op de terugweg naar de uitgang maakt Constanze nog een stretch a coin van Busch Gardens, zij verzamelt dit. Al tijden is zij op zoek naar een verzamel boekje en gelukkig in Busch Gardens worden ze verkocht. We vragen nog na of er wel of geen vuurwerk is vandaag, maar door het weer is er geen vuurwerk. We besluiten het park te verlaten daar het toch weer gaat druppelen. Met het treintje worden we naar de parkeerplaats gebracht waar we overleggen waar we zullen gaan eten. Aangezien het al kwart voor 6 is besluiten we bij Denny’s in Tampa te eten. Ron kiest een cheeseburger menu, Claudia een kip groente pannetje en Constanze een zalm groente pannetje.

Eten bij Denny's

Het eten is zeer goed en lekker. Constanze neemt als toetje nog 2 pancakes, alleen zijn deze 2x zo groot geworden als 9 jaar geleden. Na het eten rijden we een goed uur naar huis, maar via een andere weg zodat we geen tol hoeven te betalen. Rond kwart over acht zijn we weer in de villa. We drinken nog een kop thee en koffie en rond 10 uur gaan we moe maar voldaan naar bed.