11 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

De wekker stond om half acht, maar iedereen is om kwart over zeven wakker. Claudia probeert eerst naar haar moeder en zus te bellen, maar die zijn niet thuis. Dan maar even snel op de computer kijken of er nog berichten uit Nederland zijn. Nou die zijn er genoeg 2 felicitaties per mailtjes en 53 felicitaties via facebook. Ze voelt zich echt jarig. Rond kwart voor acht is iedereen aangekleed en klaar voor vertrek. Ontbijten doen we niet, want dat zit in ons pakket van vandaag. Na ongeveer 30 minuten komen we aan bij Discovery Cove. Daar moeten we eerst inchecken en krijgen we onze Discovery id kaart. Claudia wordt hier ook gefeliciteerd. Ook krijgen we te horen dat wij met ons geboekt arrangement gratis parkeren hebben bij andere  parken. Daarna wordt er een familie foto gemaakt en worden we naar het ontbijt gebracht. Een heerlijk continentaal ontbijt, Claudia en Constanze nemen roerei met bacon en France toast (wat meer naar oliebollen smaakte omdat het gefrituurd was, maar erg lekker), Ron neemt er nog een saugage  bij. De dames nemen ook nog een bakje verse aardbeien. Als drinken melk, chocomel en sinasappelsap. Op ons gemak ontbijten we op het terras onder een parasol. We hoeven ons niet te haasten om 9.45 uur gaan we zwemmen met dolfijnen. We zijn blij dat dit in de ochtend is dan hoe fje  de rest van de dag niet meer op de tijd te letten. Na het ontbijt leggen we onze handdoeken op onze ligstoelen en zoeken we uit hoe duur de fotopakketen zijn. Daar hier veel dingen bijna verdubbeld zijn in prijs houden we ons hart vast. Ja goedkoop is het niet met 169 dollar, maar in 2007 betaalde we ook al 129 dollar. In dit pakket zitten 5 grote foto’s en 2 sleutelhangers een cd met alle foto’s die de gehele dag op diverse plaatsen gemaakt worden en een serie extra foto’s van het park. We zijn er gauw uit. Dit is het juiste pakket voor ons. Daarna gaan we ons omkleden en halen we de wetsuits op. Ron heeft eerst een veel te grote maat en moet die omruilen naar een kleinere. Claudia past in een maat M (doet haar toch wel goed) Constanze heeft zelf kindermaat 12 jaar. Na het omkleden is het tijd om richting de cabana Seahorse voor uitleg over het zwemmen met dolfijnen. Na een uitleg van ongeveer 15 minuten is het zover en gaan we naar de lagune met de dolfijnen. Daar krijgen we te horen dat we vandaag met 2 doflijnen zullen werken. Als eerste komt Dixie kennis maken en haar mogen we op de rug aaien. Daarna komt Rosie voor het maken van de foto’s. Ook Rosie mogen we aaien en zij laat horen hoe hard zij geluid kan maken door haar luchtgat. Daarna worden de individuele foto’s gemaakt, Constanze mag als eerste: kusje op de neus, en daarna ernaast staan voor een foto met open bek. Daarna volgen Claudia en Ron en de rest van de groep we zijn in totaal met 9 personen. Hierna worden de familie foto’s gemaakt.

Discovery Cove

Eerst met ons drieën en daarna met Ron en Claudia samen. Dan wordt er weer gewisseld van Dolfijn en krijgen we Dixie weer. Zij is groot en sterk en met haar gaan we een stukje zwemmen en worden we voor getrokken door het water.  Dit gaat best wel hard. Daarna doen we nog een paar trucjes en Dixie laat nog een paar mooie sprongen zien. Dan is de 30 minuten al weer voorbij. We lopen met de fotograaf mee om onze foto’s uit te zoeken. Constanze neemt hier het voortouw in en weet heel goed welke zij allemaal wil. Constanze zoekt er 2 van haarzelf uit, 1 van Ron, 1 van Claudia en de foto waar we alle drie opstaan. De sleutelhanger wil Constanze graag met een foto van haar hebben en dat vinden we goed. De foto’s kunnen we aan het eind van de dag ophalen bij de foto shop. We gaan weer richting de kleedkamers, want Ron en Claudia willen graag hun wetsuits omruilen voor een hesje van wetsuit stof. Je bent in het water verplicht dit te dragen. Constanze houdt haar wetsuit aan. Daarna gaan we in heerlijk warm water wat licht stroomt en genieten van de natuur om ons heen. Dit water stroomt zelfs door een vogel volière  met prachtige tropische vogels. Dit is echt genieten.

Discovery Cove

Binnen in deze stroming is nog een stroming die je via een strand kan bereiken en daar kun je marmoset aapjes zien. Ron maakt een praatje met de verzorgster over de voeding en dat hij ook met deze apen werkt. Zo zie je maar zelf op vakantie is hij af en toe met zijn werk bezig. De verzorgster is zeer geïnteresseerd in hoe het er bij Ron aan toe gaat en vindt het ophangen van voeding iets om mee te nemen voor hun dieren. Daarna gaan we bij de otters kijken die leuk aan het spelen zijn. Het is wel bijzonder dat je dieren aan het bekijken bent terwijl je zelf in het water ligt. Hierna is het lunch tijd, ook hier is een heerlijk buffet waar je wel uit 18 verschillende warme gerechten kan kiezen, daarnaast  zijn er nog diverse luxe belegde broodjes, vers fruit en gebak. Claudia en Constanze gaan voor de gebakken zalm met pasta en wat zoetzure kip. Ron gaat voor pasta met zoetzure kip. Constanze en Ron nemen als voorafje een bakje garnalen. Het smaakte heerlijk. Ron heeft daarna nog een belegd broodje ham  gehaald die wel bijna 10cm hoog was. Na de lunch gaan we bij het snorkel bad kijken. Dit water is weer koud. Hier zwemmen zeer grote roggen in die wel een meter breed zijn. Ook heel veel andere exotische vissen. Omdat we geen snorkels bij hebben besluiten we later terug te komen om te snorkelen. We willen nu lopend  door de vogel volière lopen. We besluiten het eerste stuk via het water af te leggen en er bij de volière uit te gaan. Constanze krijg een bakje voer waar sommige vogels wel iets uit willen halen. Soms komen ze zelfs op het randje van het bakje zitten. De volière is opgedeeld in diverse delen. Als we in een kleiner deel zijn is daar de park fotograaf en hij maakt foto’s van Constanze.

Discovery Cove

Op den duur zijn we hier helemaal alleen en Constanze heeft 1 vogel op haar bakje zitten als vanachteren een andere vogel naar haar toevliegt om ook iets te eten van schrik gooit Constanze het etensbakje in de lucht en de vogels vliegen weg. Ron en Claudia liggen dubbel van de lach om dit schouwspel. We besluiten de volière verder door te lopen en weer  verder te gaan via het water. Een stukje verder stonden 2 verzorgsters met 2 dieren die we mochten aaien en mee op de foto. Dit maakt het allemaal extra leuk, omdat ondanks dat je aan het rond dobberen bent er iedere keer weer iets nieuws is. We besluiten de snorkels op te halen en te gaan snorkelen. Het bad is erg groot met heel  vee l verschillende vis soorten en roggen. Op den duur zien we ook haaien liggen op de bodem. Hier schrikken we toch wel even, maar er blijkt een glazen halve koeppel over te liggen, waardoor het lijkt of je in het zelfde bassin zwemt. Als we verder het bassin in kijken liggen er een paar hele grote van wel 3 meter lang op de bodem. Wat een mooi gezicht.

Discovery Cove

We snorkelen verder en gaan weer richting strand. Als we langs het restaurant lopen besluiten we nog een klein hapje te eten, voordat we weer verder het park gaan verkennen. We bezoeken nogmaals de warm water stroom wat zeer aangenaam is na het koude water van het snorkelen en ontdekken ook hier weer mooie zij takken die het gevoel geven ergens in de amazonen te zijn. Tussen door genieten we van een drankje in de water lounche. Banken en stoelen die in ondiep water staan. Rond kwart over 3 besluiten we nog een stukje taart te eten voor Claudia’s verjaardag. Helaas zijn de stukken taart hier zo groot dat zowel Claudia als Constanze het niet op krijgen. De snorkels worden ingeleverd, je hoeft alleen de bril in te leveren de snorkel mag je houden. De handdoeken worden opgehaald bij onze strandstoelen, waar we geen moment op hebben gezeten. We besluiten tot ongeveer 4 uur nog even te genieten van het warme water en om de otters nog 1 keer te bezoeken. Vlak voor het glas kwamen ze bij ons eten wat er heel erg leuk uitzag.

Discovery Cove

Toen we halve wege waren werd er iets omgeroepen, maar het was niet goed te verstaan. Toen we bij het strand aan kwamen bleek dat we eruit moesten omdat de water kwaliteit niet goed was. Voor ons geen probleem wij wilde er toch al uit om ons te gaan omkleden en de foto’s op te halen en souvenirs te kopen. De bestelde foto’s waren al afgedrukt en lagen klaar. We lieten al onze foto’s van de gehele dag samenvoegen (ieder keer als er ergens een foto gemaakt werd dan moest werd je park id kaart gefotografeerd). Deze foto’s werden op een CD gebrand. Er was nu een speciale aanbieding van een mega groot badlaken voor 16 dollar i.p.v. 30 en deze heeft Claudia erbij genomen. Constanze had in het souvenirs winkeltje nog een mooi foto lijstje gezien. Bij binnen komst stond het er niet meer. Dat was schrikken, gelukkig stond het nog in een andere vitrine kast. Ron en Claudia zochten een kerstbal uit (overal waar zij met vakantie zijn wordt er iets voor de kerstboom gekocht). Ook hier wordt er voor Constanze de aanbiedings badlaken gekocht. Vol gepakt met tassen lopen we naar de uitgang, waar Ron nog een paar foto’s schiet. We besluiten eerst naar de villa te gaan en pas later te gaan uiteten. Rond vijf uur zijn we weer in de villa. Daar drinken we wat en bekijken de CD met foto’s en wat TV. Om 7 uur gaan we naar Denny’s om daar wat te eten. Dit wilde Claudia heel graag voor haar verjaardag. Ron kiest voor onbeperkt pannenkoeken eten. Hij heeft zelfs de suiker bus uit de villa mee genomen omdat dit niet in het restaurant is en Constanze en Claudia gaan voor de bourbon chicken. Als toetje neemt Ron een Sunday aardbeien met oreo en Constanze een oreo milkshake. Rond half negen zijn we weer in de villa en lui hangen we de rest van de avond op de bank voor de TV.