Orlando Premium Outlets

12 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na een slechte nacht was Ron om half acht wakker. Hij begint de dag met een duik in het zwembad. Claudia is rond 8 uur wakker en begint gelijk aan het dag verslag van gisteren. Als Ron uit het zwembad komt gaat hij Claudia helpen het is een hele klus om de dag van gisteren op papier te zetten. Rond 9 uur komt Constanze uit bed. Het ontbijt wordt klaargemaakt en we pauzeren even om te ontbijten. Na het ontbijt gaan we verder met het verhaal en de foto’s. Rond 11 uur is alles klaar om op het blog te worden gezet. Een klein uurtje later maakt Constanze gebakken eieren met kip bacon voor de lunch. Daarna pakken we onze spullen bij elkaar en gaan naar Seaworld. Bij binnen komst gaan we eerst naar Guest Service om te kijken of we het geld wat we betaald hebben voor het parkeren terug kunnen krijgen. Dit kan, alleen krijgen we het niet in dollars, maar in tegoedbonnen om mee te betalen in het park. Geen probleem we willen toch nog een foto pas voor 1 dag. Bij de foto shop informeren we hoe het gaat met z’n foto pas. Omdat we al een foto pakket bij Discovery Cove hebben afgenomen kunnen we in de andere parken voor 35 dollar een foto pas nemen, waar alle foto’s die gemaakt worden op gezet kunnen worden. Naast de kiosk is een aquarium waar je door heen kan lopen dat erg  mooi is aangelegd. Daarna gaan we bij de dolfijnen kijken. De dolfijnen komen vaak langs om polshoogte te nemen. Ze kwamen helaas niet op de rand liggen zodat we ze mochten aaien.

Seaworld

Doordat de interactie met de dolfijnen gaat plaatvinden besluiten we nog even te blijven kijken hoe dit in het werk gaat. En of het ook iets voor ons is. Het is erg leuk en er worden veel foto’s geschoten. Waardoor we beslissen dit ook te gaan doen op de dag dat we ook de foto pas nemen. Na de Dolfijnen gaan we door naar de pinguïns de vorige keer zijn we hier weggegaan voor een show. Het blijkt dat de pinguïns niet achter een hoog glas zitten, maar alleen maar een glazen wand op water niveau de scheiding is. De temperatuur is rond het vriespunt dus erg koud in onze zomer kleding. We maken nog een familie foto en verlaten daarna deze kou.

Empire of the penguin Seaworld

Daarna gaan we richting uitgang waar Constanze nog even in wat winkeltjes wil kijken. Na ons bezoek aan Seaworld gaan we naar de Premium Outlets aan Vineland om naar de Build a Bear outlet te gaan. Alleen blijkt deze hier niet te zitten, maar in Premium Outlets International drive. De winkel stond niet op de plattegrond, maar bij de informatie desk konden ze ons vertellen waar de winkel zat. Het blijkt dat ze er pas 2 maanden zitten. Constanze kiest een leuk wat kleinere beer uit die de hoodie past die ze in Seaworld gekocht heeft. Ron wil nog even de Disney outlet in waar hij een T-shirt en een kersthanger koopt. Constanze wil nog even naar de Under Armour store, daar vindt zij een paar leuke hippe gympen. Claudia ziet ook nog een leuk T-shirt voor haar, maar helaas die is te klein. Ron wil nog even een kijkje nemen in de Nike store, maar hier is echter geen koopjes te vinden. Een trainingsjack van het Olympische team USA kost maar 250 dollar. Het is inmiddels al bijna half 7 en we krijgen allemaal honger. We besluiten via de Interstate 4 naar huis te rijden. Ongeveer 30 minuten later zijn we thuis en koken we eten. De rijstmaaltijd blijkt een beetje weinig te zijn dus we maken er macaroni bij. Samen is het genoeg voor ons drieën. Na het eten gaat Constanze een DVD kijken en Ron en Claudia trekken nog een paar baantjes in het zwembad. Daarna kijken we nog naar onze favoriete TV zender Cozi met allemaal series uit de jaren 80 en 90. Zoals Baywatch, Night rider, Hart to Hart, The A-team enz.