Seaworld

7 september 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

De wekker gaat om 6.30 uur en dat noemen ze vakantie. Na het ontbijt maken we de tassen klaar voor een dag naar Seaworld. Daar het parkeren hier zo duur is hebben we besloten met de bus te gaan. Rond kwart voor 8 vertrekken we naar Disney Springs van waar we met de bus verder gaan. Na even te hebben gewacht op de bus begint ons avontuur. In de bus hangt over de gehele lengte langs het raam een touw, moet je daar aan trekken als je er uit wil??? We hadden ook  geen idee waar we eruit moesten. Gelukkig was een mevrouw zo vriendelijk om ons te helpen waardoor we 20 minuten later rond 8.40 bij Seaworld uit stapten. Er was ons gezegd dat het dan nog 17 minuten lopen was, maar we hoefden alleen maar de parkeerplaats over te steken. Nog geen 5 minuten op ons gemak. Bij de ingang kregen we een verrassing het park ging niet om 9 uur open maar om 10 uur. Wat een uur wachten betekende. Gelukkig was er Wi-Fi, waardoor we even contact met Nederland konden hebben. Ook werd er een plan gemaakt van wat we eerst zouden doen. Rond half 10 gaat de tas controle open en mogen we naar binnen tot het eerste plein, daar worden we tegen gehouden tot het  10 uur is. We staan dan al dicht bij de achtbaan genaamd Manta (rog), waar Constanze graag in wil. Om 10 uur mogen we door en Constanze gaat gelijk naar de achtbaan. In de 2e rit zit ze er al in. In deze achtbaan hang je naar de grond te kijken . Wat toch wel een beetje eng is. Daarna zijn we bij de dolfijnen wezen kijken, de vorige keer dat wij hier waren in 2007 mocht je ze op gezette tijden voeren. Dit is niet meer nu kun je voor 15 dollar per persoon 3-5 minuten de dolfijn aaien. Er is nog wel een stukje waar je aan het bassin mag staan op gepaste afstand en dan moet je wachten tot de dolfijn uit zichzelf voor de rand kom te liggen om geaaid te mogen worden.

Dolphin Cove Seaworld

Na 15 minuten wachten was er nog niet 1 geweest, wat niet gek is omdat ze er geen vis voor krijgen. De dolfijnen show in het Dolphin Theater begint zo dus we besluiten daar heen te gaan. Het is een mooie show met dolfijnen, vogels en acrobaten. De show duurt 25 minuten. Daarna gaan we alledrie in de attractie turtletrek een 3D in een ronde koppel waardoor aan alle kanten iets gebeurde. Ron kan hier niet zo goed tegen. Bij het eruit gaan liep je langs de bassins van de schildpadden en zeekoeien. Constanze is in de nacht door een insect op meerdere plaatsen gebeten en heeft daar veel last van.

Allergie

We besluiten de EHBO post te bezoeken. Het is inderdaad geen muggen beet maar iets anders waar Constanze allergies op reageert. We krijgen advies om bepaalde medicijnen te gaan halen bij de apotheek. Het hoeft niet direct, dus we besluiten nog verder te gaan in het park. Constanze wil graag in de achtbaan de Kraken. Een achtbaan die redelijk veel over de kop gaat en best wel lang is. Ook hier is de wachtrij maar heel kort nog geen 5 minuten. Daarnaast is een nieuwe attractie met pinguïns waar je met een snel karretje doorheen kan, maar ook te voet. We besluiten het te voet te doen, omdat we dat alle drie kunnen doen. Tijdens de wachtrij merkt Constanze op de zeeleeuwen en otter show over 20 minuten begint. We besluiten de rij te verlaten en naar deze show te gaan. Het is een leuke show die zich afspeelt op de Sea Lions High school.

Sea Lion & Otter Stadium Seaworld

Na de show wil Constanze in de 3e en laatste achtbaan van het park de Maku gebaseerd op een haai. Deze achtbaan gaat niet over de kop, maar is razend snel. Dan is het al bijna tijd voor de 3e en laatste show van de dag de orka’s in Shamu stadium. In vergelijking  met de show uit 2007 was deze show een beetje mat en eenzijdig. Door een dodelijk ongeval met een van de trainers vorig jaar gaan deze niet meer het water in. Waardoor dit soort stunts ontbreken waardoor nu de gehele show erom draait het publiek zo nat mogelijk te maken. Wij zaten gelukkig hoog en droog.

Shamu Stadium Seaworld

Daarna bezoeken we nog Wild Arctic een nagemaakt noord pool gebied met een witte dolfijn en zeeleeuwen. Als we hier uitkomen, besluiten we richting de uitgang te gaan op weg naar huis. We komen dan nog langs een aantal souvenirs winkeltjes waar Claudia een sweater vest en Ron een hemd T-shirt kopen. Bij de informatie informeren we nog of er deze dagen vuurwerk is, maar dat is er niet. Jammer want dat is altijd erg mooi.

Seaworld

Met de bus gaan we weer terug naar onze auto en dan naar huis. Rond 5 uur zijn we weer in de villa en beginnen aan het avond eten vandaag pizza. Na het eten gaan we nog even naar de apotheek (deze zijn hier 24 uur open) voor de medicijnen. We willen ook nog even geld pinnen, maar helaas lukt dat niet. Morgen maar naar een bank en navragen hoe of wat, want het cash geld raakt een beetje op. Als we terug komen verzorgt Constanze haar been en kijken we nog wat TV. Rond 21.15 ligt iedereen in bed. Thuis gaan we nooit zo vroeg naar bed.

1. Roxanne:
    9 september 2016
    Wat een heerlijke verhalen en dus belevenissen! ENJOY!